3824
Sök

Fråga till er som lägger ner xxxx pengar på bilen.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
13 augusti 2010
Som många andra skrivit så får man se det som en hobby. Pengar man aldrig får igen.

Tyvärr inser inte många det när man tittar på blocket, utan tror dom ska få ut 150 000 för en sur S70 med
20 000 mil på mätaren bara för att dom lagt ut en förmögenhet på styling mm

En helt original bil är faktiskt lättast att sälja.

huh?
10 427 Inlägg
13 augusti 2010
Kanske bättre att lägga ned pengar på lite mer relevanta
grejer än kjolpaket & vingar.

Motorrenoveringar/uppgraderingar, chassiuppgraderingar och liknande borde
höja värdet på en bil. Kanske inte lika mycket som kostnaden, men alltid nåt.

79 Inlägg
14 augusti 2010
oftast när man säljer bilen vill man ju klart ha ut det mesta ur den, men nästa person som köper den har kanske inte den blekaste aningen om hur mycket tid/pengar man lagt ut på den så därför anses vissa bilar som "dyra" enligt mig.

79 Inlägg
14 augusti 2010
SimoniX skrev:
oftast när man säljer bilen vill man ju klart ha ut det mesta ur den, men nästa person som köper den har kanske inte den blekaste aningen om hur mycket tid/pengar man lagt ut på den så därför anses vissa bilar som "dyra" enligt mig.

sista meningen blev inte helt rätt:P jag menar inte att alla stylade bilar ligger på överpris men som vanligt folk så dom kanske tycker dom är dyra. hoppas ni inte missförstår mig wink

362 Inlägg
14 augusti 2010
exoop skrev:
om man skulle tjäna pengar på sina bilar så är det ingen hobby längre utan ett JOBB smile

Haha sant faktiskt. Fast tyvärr tillhör jag kategorin som helst inte lägger ner en krona på bilen, men kollar väldigt gärna när någon annan håller på.

En gång till nu
760 Inlägg
14 augusti 2010
En sak jag har haft hjälp utav med de här med styla lacka basa blabla osv är fan tiden det tar att få nått gjort, motivationen bakom.

stör mig på folk som går på bilträffar och enbart gnäller om varför de är lackmiss där eller att de fel färg eller fälg osv, alla har rätt till en åsikt men ja menar den kategorien som älskar att klaga för klagandets skull.

det ja har lycka av min tomma plånbok och slitna knegarbyxer är att min uppfattning är helt ändrad gällande modifierade bilar alt renoverade bilar, se slitet och resultatet bättre och helt enkelt njuta av våran HOBBY, och ja - det är värt pengarna i slutändan wink
Cheers

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
14 augusti 2010
Någon här som snackade om att trimm är lättare att få igen. Jag tror inte det faktiskt! visst bygger man en sjuk bil så kan man få lite cash för den. Men det är samma sak som med stylat enligt mig...

Visst har bilen bra "Papper" på ett motorbyte t.ex kan de vara värt att betala lite, men inte annars.

Trimma gör man inte för att köra som en gubbe, alltså betyder det att de flesta trimmade bilar lär vara rätt slitna vid försäljning. Vilket i sin tur betyder att man betalar extra för att få en trimmad bil som man först behöver laga/renovera. Och eftersom att bilen inte är standard så är det ännu lite rörigare att få ordning på grejjerna.

Därför tycker jag det skulle vara bättre att köpa en standardbil som är i kanonskick, eller en sliten standardbil och renovera i samband med trimmningen. Då har man mer valuta för pengarna! samt att man för bygga själv.

Samma gäller då chassiuppgraderingar osv.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

3 Inlägg
14 augusti 2010
AcesHigh666 skrev:
Någon här som snackade om att trimm är lättare att få igen. Jag tror inte det faktiskt! visst bygger man en sjuk bil så kan man få lite cash för den. Men det är samma sak som med stylat enligt mig...

Visst har bilen bra "Papper" på ett motorbyte t.ex kan de vara värt att betala lite, men inte annars.

Trimma gör man inte för att köra som en gubbe, alltså betyder det att de flesta trimmade bilar lär vara rätt slitna vid försäljning. Vilket i sin tur betyder att man betalar extra för att få en trimmad bil som man först behöver laga/renovera. Och eftersom att bilen inte är standard så är det ännu lite rörigare att få ordning på grejjerna.

Därför tycker jag det skulle vara bättre att köpa en standardbil som är i kanonskick, eller en sliten standardbil och renovera i samband med trimmningen. Då har man mer valuta för pengarna! samt att man för bygga själv.

Samma gäller då chassiuppgraderingar osv.

Det finns ju folk som trimmar men inte kör som idioter.
I samband med trim så brukar man ju skruva i starkare saker. Då blir ju maskinen mer slit-tålig så det jämnar väl ut sig?

Japanese Engineering
690 Inlägg
14 augusti 2010
Det ät ju kul det är därför man bygger hur roligt är det att åka orginal S40 tex? man vill ju trimma och ha kul har du nånsin kört en turboknverterad bil eller en Supra med BPU eller Singel? riktigt kul. Så vi gör det för nöje och skiter i om pengarna kommer tillbaks eller inte.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

9 108 Inlägg
14 augusti 2010
Mazdab1800 skrev:
Det finns ju folk som trimmar men inte kör som idioter.
I samband med trim så brukar man ju skruva i starkare saker. Då blir ju maskinen mer slit-tålig så det jämnar väl ut sig?

Om jag är ute efter en trimmad bil köper jag en original och fixar själv, jag skulle aldrig lita på att det gjorts seriöst annars. (inte för att jag är duktig på det, men ändå wink)

Jag tror folk i allmänhet är rädda om någon öppnat motorn och mecklat runt... Stylingsaker kan man i alla fall återställa smile

Som många redan sagt så är det en hobby och hobbies kostar alltid pengar man aldrig får igen. Se bara till att ha råd att leva också smile

5 111 Inlägg
14 augusti 2010
Nej, man får inte igen pengarna.
Köp en ny bil och du får inte igen pengarna när du säljer den om fem år.
Gå på fotboll och du får inte igen pengarna om du försöker sälja din gamla biljett.

1 105 Inlägg
14 augusti 2010
Säger som alla andra. Det är en dyr hobby och inte meningen att man ska tjäna pengar på bilbyggandet, det har man troligtvis ett jobb till?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

Sök