15 augusti 2010
Trådstartare
Plockade ur reservhjulet idag för att täcka över lite rost och andra fula märken med hammarlack, såg då att det redan finns hål i botten på plåten där.
Så det borde ju egentligen inte vara några problem med att få in salt och slask där, speciellt inte om jag tätar med en fin gummiplugg som slangen dras igenom, lägger på silikon runt om och sedan härdar med underredsmassa?
Problematiken är fortfarande hur man ska fästa kabeln undertill... Många bra svar och många motargument!
Får tacka för visat intresse.
Det lutar just nu åt att slopa iden med att dra kablen under bilen, och göra som vanligt, dra den genom bilen inuti.
Jag tror inte att sladden kommer ta avsevärt skada från småsten, grus, snö osv, utan det tror jag klarar sig fint, skulle kunna klä in den i robotslang också, som någon föreslog. Stripes vore kanske ingen helt dum ide.
Sista ordet är inte sagt! Tror jag hissar upp bilen någon dag framöver och kikar på potentiella fästen stripes. Jag vill ogärna borra mer än nödvändigt i underredet, utan jag vill fästa kabeln där det redan finns möjligheter för det, och givetvis får det inte göras nära alltför varma delar, såsom avgassystem osv.
/Ville