2713
Sök

15mm spacers får jag inte på pga pinbultarna är för korta :(

591 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
Tjena

Jag har skaffat Lm fälgar 215/55 R16

Hade 10mm spacers och då gick fram hjulet i fjäderbenet
när jag satte dit ytligare en 5mm spacers så kan jag inte skruva fast hjulmuttrarna för att pinbulltarna är för korta (Eller vad man ska säga)

Finns det nån lösning som är billig eller e det bara att sälja fälgarn??

DB-Jägarn

1 749 Inlägg
20 augusti 2010
Hur så dina spacers ut?
De jag har liggandes skuvar man först fast på navet, sedan skruvar man dit fälgen.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

591 Inlägg
20 augusti 2010
Trådstartare
patrikke skrev:
Hur så dina spacers ut?
De jag har liggandes skuvar man först fast på navet, sedan skruvar man dit fälgen.

Dom är från Biltema och är universal

DB-Jägarn

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 augusti 2010
Detta är ett bättre alternativ, då har du navcentrering och allt.

http://manton.se/volvospacers.aspx

1 749 Inlägg
20 augusti 2010
Dubs skrev:
Detta är ett bättre alternativ, då har du navcentrering och allt.

http://manton.se/volvospacers.aspx

Så ser mina ut 35mm.
Funkar bra!

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
20 augusti 2010
Eller så sätter man dit längre pinnbultar.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

\m/(><)\m/
742 Inlägg
20 augusti 2010
Du lär ju inte ha så mycket till centrumcentrering kvar om du kör med massa spacers som inte har styrning i mitten. Funkar säkert på epa-traktorer men skulle inte rekomendera det på en bil. Ej centrerat hjul = vibrationer. Alltså köp spacers som Dubs rekomenderar om du ska ha hjulen på bilen som du har
Senast redigerat av isso (20 augusti 2010)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Tvivlare
2 266 Inlägg
20 augusti 2010
isso skrev:
Du lär ju inte ha så mycket till centrumcentrering kvar om du kör med massa spacers som inte har styrning i mitten. Funkar säkert på epa-traktorer men skulle inte rekomendera det på en bil. Ej centrerat hjul = vibrationer

+1

Ring och prata med Manton Racing.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

4 Inlägg
20 augusti 2010
sådana som Dubs visade ska du ha. sen det där med centrumring alltså ja visst för att centrera fälgen för att inte få vibbar m.m är helt upp till den som justerar och sätter dit fälgen. Centreringringar är  till för att hjälpa dom som inte orkar att dra moment, typ verkstäder som hänger dit däcket och tar luft pickan och sjuter fast ena muttern. det där klarar du nog galant wink

Fattig student
1 282 Inlägg
20 augusti 2010
henke_99 skrev:
Eller så sätter man dit längre pinnbultar.

Kollade på kg trim, dom hade längre pinnbultar men det lönade sig att köpa riktiga spacers i stället..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

Sök