4444
Sök

Hur går det på bilprovningen

607 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
Undrar om bilen går igenom besiktingen om man har rökfärgade rutor. Så kanske man vevat ner rutorna, och om dom påpekar detta kanske man kan slita bort det då ? vet någon om detta ?

Brynäs tigers

1 436 Inlägg
9 november 2006
Rökfärgade runt om? Ska inte gå igenom. Vissa chansar, vissa kör på nervevade rutor och trasig säkring till fönsterhissen.

Det är fortfarande olagligt, men KAN gå igenom.

( Edit: Besiktigade bilen idag, blanka papper. Men jag har laglig toning med. tongue )
Senast redigerat av Caffe (9 november 2006)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
9 november 2006
dom undrar inte om man är dum i huvet som åker med nervevade fönster i minusgrader? big_smile
jag hade iallafall anat ugglor i mossan wink
Senast redigerat av dusty (9 november 2006)

73 Inlägg
9 november 2006
Du får ha en viss "grad" tonade rutor även fram.men kommer inte exakt hur mkt ljus som ska komma igenom.

Bil stavas med 3 bokstäver, B M W

C20LET
1 041 Inlägg
9 november 2006
man får ha 10-15% rökta ruter, sen beror det på hur mörk e din rutan från grunden alltså från fabriken, sedan e det dumt att man får besikta om bilen bara för ruterna.

man skulle kunna ha de nere men idags läget e det så kallt så de skulle misstänka o de brukar hissa upp de i visa fall.

enklast för min del så brukar jag dra av de o lägg nya när jag kommer hem, så slipper jag betala 200 på ombes plus få en grinig gubbe på mig.

Kika på min jag har kålsvarta ruter fram som bak, det ska jag dra av i maj inför besktingen  =S

Vi tycker olika vet jag, that's it

.......
2 655 Inlägg
10 november 2006
vore väl då kanske änklare att bara fixa nån sorts "stickkontakt" (eller va de heter) på kablarna åså om man har elhis/elspeglar åså. får man tag på 2 andra dörrar och byter dom lite snabbt iställe för att hålla på och he av å på toningen hela tiden. går ju betydligt enklare iallfall. e ju inte så svårt om man e 2 personer å skruvar av 2st dörrar me 4st bultar på varje dörr, så hade ja tänkt å göra iallfall... tongue
Senast redigerat av beemern (10 november 2006)

873 Inlägg
10 november 2006
Är det inte enklare att bara ha "besiktningsrutor" att skruva i under besiktningen i så fall? wink

Don't get mad, get even.

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
10 november 2006
En polare te mig han hissade ner rutorna och drog ut säkringen och det gick igenom.men det stod en notering i besiktningspappret om att rutorna inte funkade....Ingen lag på att dom måste finnas så....wink

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

.......
2 655 Inlägg
10 november 2006
nja men de e ju bara drygt å hålla på å ta av inredningen för att byta ruta. sen att dra ut säkringen funkar nästan aldrig längre, dom vet om detta knep. ne ja ska iallfall ha 2st dörrar som e lackade så dom e samma röfärg som bilen, tycke ja e lättast iallfall tongue...

Sök