3401
Sök

Öhman - Volvo 242Turbo 563hk! 10,89 205km/h-402m

151 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
#1
Volvo 242Turbo 563hk! 10,89 205km/h-402m

http://img234.imageshack.us/img234/9085/mantorpdepatn6.jpg

http://img212.imageshack.us/img212/3339/mhman046ev8.jpghttp://img226.imageshack.us/img226/1885/motoreo0.jpg

http://img89.imageshack.us/img89/8100/holseth1ekm8.jpghttp://img205.imageshack.us/img205/6347/projekt06224kk9.jpg
Turbo Holset H1e. Autronic Sm2 Sprut, MSD Dis-4 Tändning

http://img212.imageshack.us/img212/8376/kopplingng4.jpghttp://img212.imageshack.us/img212/1737/motor2ck7.jpg
2-skivig AP koppling, B20 Svänghjul..

http://img233.imageshack.us/img233/6710/pict0990m9xf.jpg
3e Plats på Emmaboda -06 Bakhjulsdrivet med överladd..


Lite info:

Motor:
B230FT -94
531topp med orginalventiler, lätt putsat i kanaler och förbränningsrum
Special slipad sport turbo kam
Bugpack ventil fjädrar
H-profil SPM-Stakar
Orginal kolvar
Balanserad vev och svänghjul
O-ringat block
Betongfyllt block
Holset h1e Turbo
S2 Wastegate
Eget byggt grenrör
Stor aluintercooler
Orginal Insug och gasspjäll


Autronic SM2
MSD Dis-4 Tändning
Biltema tändkablar
1680cc Spridare
Bränsle:E85
044 bränslepump i fuelcell
Mappat av Mattsson

Drivlina: 2-skivig ap koppling, Supra mk3 Växellåda, Svetsdiffad bakaxel.

Prestanda: 10,89 205km/h Mantorp -06 !!!

Effekt: 563hk

Chassi: Lättad, Bur, Renoverad Fram och bakvagn med plastbussningar, R-Sport stötdämpare, Kapade sänkfjädrar, Grupp-A vinge,

Fälgar: Vita 17" JP MK18, 7"Fram och 8,5" Bak , 15" plåtfälgar på strippen med Mickey Thompson Et Street 26/10.50-15

Interiör / Inredning: Hård..

Exteriör / Styling: Ser bra ut på håll..

//Öhman

http://img207.imageshack.us/img207/5233/tidkort10892ig8.jpghttp://img86.imageshack.us/img86/1502/bromspapper1fp8.jpg
Tidkort från Mantorp-06 och bromspapper på motorn-06

Kör: Audi S2 ca700hk 10,76sec 216km/h-402m
Bygger: Audi S2 "Racebil"
Körde: Ascona A: 661++hk 10,54sec 209km/h-402m
Volvo 242: 563hk. 10,89sec 206km/h-402m

skogsmulle
25 Inlägg
25 december 2006
#2
verkar vara en trevlig kärra det där..smile

Bmw //när gt42 talar så tar de ett tag att få fram budskapet men när de väl kommer så är de ORD å inga visor..!!!!

104 Inlägg
17 augusti 2010
#3
vilket laddtryck vid bromsningen? smile

MVH Andreas

..:Landa_in_racing:..
850 Tdi och Projekt 745.
Kör RÄTT kör BRETT!

151 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
#4
Hmm.. har för mig det var 2,2bar vi körde vid den bromsningen sen bottnade vi soppa pumpen..

Kör: Audi S2 ca700hk 10,76sec 216km/h-402m
Bygger: Audi S2 "Racebil"
Körde: Ascona A: 661++hk 10,54sec 209km/h-402m
Volvo 242: 563hk. 10,89sec 206km/h-402m

228 Inlägg
21 augusti 2010
#5
riktigt brutal 242 smile detta ska följas!!!

Friskt kopplat, hälften brunnet!

2 419 Inlägg
21 augusti 2010
#6
Grym bil! men vad skall du göra med den?


107 Inlägg
21 augusti 2010
#7
Tråden är snart 4 år gammal...


2 419 Inlägg
21 augusti 2010
#8
-Modigh skrev:
Tråden är snart 4 år gammal...

hhaa märkte de när ja kommenterat tongue


106 Inlägg
22 augusti 2010
#9
denna bilen är såld sen länge, ägarn (öhman) är min närmsta vän å har  hunnit avverka en opel ascona jmed en 660hk stark volvosnurra på dw bromsade laddet, han körde på högre ladd ytterligare, bör ha utvecklat överf 700hk, körde 10.59 som bäst med den karossen å dess sumpiga chassit!

Efter asconan så kom en blå audi s2 med motivlack över huv å sidor, efter en massering med diverse grejer så kördes en mitten tia komplet med full inrredning å allt, dvs 1600kg+ i startvikt

och nu efter s2an så kom en s4a som han körde en 10.33 tid med på actionmeet -10 bör ha levererat 700hk+ då de laddades 2,9bar!

hääng med lite pojkar!

Ja e som Alfons Åberg: SKA BARA!


Sök