4130
Sök

Golf 2 Motorbyte till v6

Kicker
163 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Är det någon som har koll på om man kan stoppa i audins 2,8L (174hk) v6a i en golf 2 kaross ?
Och även ta bromsar och allt som krävs från samma bil och regga den ?
Och för att slippa tjaffs om att man tar en vr6a så fattar jag mig kort. Jag har ingen vr6a jag har en v6a.smile

Tacksam för svar vore ett roligt projekt

See you sideways!!

3 354 Inlägg
24 augusti 2010
kan bli problem med hur drivaxlarna sitter i förhållande till motorn med tanke på att audimotorn e rakställd och har låda och axlar bakom motorn

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

154 Inlägg
24 augusti 2010
Gör du detta så måste du ju helt klart bygga bakhjulsdrivet!

9 118 Inlägg
25 augusti 2010
Borde inte motorn passa rakt på Golf lådan då? Eller är dom annorlunda till V6an? Vet ju att 4cyl motorerna Golf & Audi passar ju rakt av mot lådorna.

3 354 Inlägg
25 augusti 2010
Putteliten skrev:
Borde inte motorn passa rakt på Golf lådan då? Eller är dom annorlunda till V6an? Vet ju att 4cyl motorerna Golf & Audi passar ju rakt av mot lådorna.

njae eftersom audi även kör med rakställda motorer såsom v6an så kan det bli problem wink

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

9 118 Inlägg
25 augusti 2010
Seth skrev:
Putteliten skrev:

njae eftersom audi även kör med rakställda motorer såsom v6an så kan det bli problem wink

Det vet ja, både Audi 80 & 100 sista årsmodellerna kör rakställda motorer oavsett 4,5 el 6 cyl. Men är det då olika lådor till 4,5 & 6 cyl? 6an är ju ungefär lika lång som 4orna så den borde ju kanske gå att klämma ner tvärställd i golfen.
Senast redigerat av Putteliten (25 augusti 2010)

Sök