3300
Sök

Saab 99 vibrerar 70-90km/h vid axeleration

this shit's got to go
183 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
Som rubriken lyder. När man kör i mellan 70 och 90 så skakar bilen från vänster sida fram. När man släpper gasen försvinner det och ratten skakar inte, som den kan göra vid tex obalans i hjulen. Inre drivknut? medbringar? vad kan de bero på?

Man får inte va slö för då blir man dö

4 Inlägg
26 augusti 2010
kanske driv axel eller knut... kanske me spindel led big_smile

this shit's got to go
183 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Thille skrev:
kanske driv axel eller knut... kanske me spindel led big_smile

Mja, har läst runt lite på nån saab sidas forum å de värkar som de e medbringaren. Dom kan nötas ut så själva "knuten" eller vad jag ska säga, slungar istället för att bara snurra å gör så de vibrerar. Känns drygt bara å lägga ner massa pengar på en gammbil som den när man inte får så mycke för dom. De e ju morsans (min gammla) å de e typ 100 mil dit så jag kan ju inte fixa det åt henne heller utan nån värkstad som får fixa det. Så mja vi får se vad hon bestämmer sej för att göra:P

782 Inlägg
26 augusti 2010
Snacka med någon folkraceåkare, dom borde kunna byta grejer på max en timme (10 min om dom har bråttom och ska köra finalheatet)
En saabverkstad tar nog mycket längre tid på sig och är nog inte så sugna på att plocka dit delar från skroten.

this shit's got to go
183 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
patrik79 skrev:
Snacka med någon folkraceåkare, dom borde kunna byta grejer på max en timme (10 min om dom har bråttom och ska köra finalheatet)
En saabverkstad tar nog mycket längre tid på sig och är nog inte så sugna på att plocka dit delar från skroten.

Då ska jag bara hitta en foolkraceare som är villig att göra detta då:P Nä dom lät inte sugen alls på att göra det. De blir nog nytt om de byts

Sök