3856
Sök

Rca-kabel Problem!

116 Inlägg
11 november 2006
Trådstartare
Jag har en liten fråga, som jag hoppas att någon har ett svar på!
Mellan Rca-kablarna som jag ska koppla mellan sterio och slutsteg sitter en liten kabel som jag inte vet vad den ska användas till. Det är en liten tunn kabel med en "u-koppling" -eller vad jag ska kalla de- på var sin sida. Jag hittar Inget användningsområde till den!
Hoppas att någon kan hjälpa mig...
Tack på förhand!

MVH ANDREAS

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd=)

87 Inlägg
11 november 2006
Peranton skrev:
Jag har en liten fråga, som jag hoppas att någon har ett svar på!
Mellan Rca-kablarna som jag ska koppla mellan sterio och slutsteg sitter en liten kabel som jag inte vet vad den ska användas till. Det är en liten tunn kabel med en "u-koppling" -eller vad jag ska kalla de- på var sin sida. Jag hittar Inget användningsområde till den!
Hoppas att någon kan hjälpa mig...
Tack på förhand!

MVH ANDREAS

Det är ti tillslaget så stegen slår igång sig när sterion går igång så dom inte suger ut ditt batteri när bilen inte är igång.

3 295 Inlägg
11 november 2006
även kallad "Kabel Till Remote" " Remotekabel"...

Rörkrökare
575 Inlägg
11 november 2006
japp remotekablen är de som sagt och bak i på iso kontakten på steron bruka den sladden va blå som den ska kopplas ihop med! kolla instruktionsboken.

Lever för ljud!
Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1

1 653 Inlägg
11 november 2006
Den egentliga användningen för denna kabel är att jorda slutstegets chassie med stereons chassie direkt med varandra!

Men 99% använder den som remotekabel.
kopplas in mellan "REM" på slutsteget och den blå eller blå/vita kabeln på stereon (oftast de färgerna).

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Sök