BayIcon: Topparna brukar tåla en kokning, men helt säker kan man aldrig vara. Har du grädde vid oljepåfyllningsloclet så blandar den olja/vatten vilket betyder att man i bästa fall har en kass topplockspackning alternativt en skev topp...Byt kylare & vpump (du kan köpa dessa två saker för under 2" på ebay.de) o sedan kan du nog rulla vidare, e man lite taktisk byter man termostat med...
Om din 328:a e manuell med ett miltal kring max de 30" kanske vi kan byta bil*haha*. Jag har en otroligt driftsäker men tråkig Passat 2.0 kombi -95, 31000 mil, kamremmen bytes nästa gång vid ca 40". Fungerande klima! Haft den i ca 2.5 år o rullat 10" problemfria mil (kan kanske bero på att jag gick igenom hela bilen efter inköp vilket resulterade i: nya hjullager bak, ny bromsskivor fram, ny drivknut osv). Brister är en sprick i vindrutan, gick dock igenom förra året o sprickan är lika stor i år, eller den kan knappt bli större*haha*. Rost finns men inger man ser så där jättefort, frisk under. Som sagt ett byte kan jag fnula på, men kruxet e hur man får ner din bil till Sthlm...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure