3393
Sök

Ang Opel commodore 68! tråden kan tas bort

80 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
jorgen72 skrev:
granadadr skrev:
patrik79 skrev:
Den här killen/skroten http://www.blocket.se/ostergotland/Cadi … 14&w=2
hade rätt många rekord/commodore för några årsedan när jag åkte rekord 70a.
Så jättebillig va han inte men han hade det jag behövde och man slapp leta på marknader m.m när grejerna började strula.

En sunkig rekord/commodore kombi skulle inte jag lägga ner alltför mycket energi på om det inte är som Volvo544special65 skriver att det är något sjukt ovanligt.

och du kör en??? för bil?? som utalar dig så?? wink wink 

til ts, om den är ovanlig, köp för fn,, se på dem som renoverar gammla rovers osv,, svindyrt,,men värt det,, sen kanske du kan sälja dyrt till tyskland wink

Det borde va förbjudet o sälja ovanliga bilar utomlads se bara på hur många split bussar som har försvunit utomlands men jag håller med om att ts borde köpa den eftersom den är så ovanlig

håller med.. bilen e sjukt snygg ful på något sätt..dock har jag insett att tiden och ekonomin inte finns.. ekonomin kan säkert fixas då jag redan har en sponsor på g men plats och tid e det j"vligt ont om just nu..bättre att någon med allt detta tar vara på bilen.. för den e ju som sagt sjukt ovanlig

644 Inlägg
26 augusti 2010
TUmTaSS skrev:
jorgen72 skrev:
granadadr skrev:

och du kör en??? för bil?? som utalar dig så?? wink wink 

til ts, om den är ovanlig, köp för fn,, se på dem som renoverar gammla rovers osv,, svindyrt,,men värt det,, sen kanske du kan sälja dyrt till tyskland wink

Det borde va förbjudet o sälja ovanliga bilar utomlads se bara på hur många split bussar som har försvunit utomlands men jag håller med om att ts borde köpa den eftersom den är så ovanlig

håller med.. bilen e sjukt snygg ful på något sätt..dock har jag insett att tiden och ekonomin inte finns.. ekonomin kan säkert fixas då jag redan har en sponsor på g men plats och tid e det j"vligt ont om just nu..bättre att någon med allt detta tar vara på bilen.. för den e ju som sagt sjukt ovanlig

Eftersom det är konstaterat att det är en vanlig rekord så kan man knappast påstå att den är "sjukt ovanlig".Förstår inte varför du envisas med att det är en commodore när uppgifterna är så lätta att kontrollera? förstår du inte skriven svenska eller är det något annat som brister..?

jorgen72
26 augusti 2010
Pellefax skrev:
TUmTaSS skrev:
jorgen72 skrev:

Eftersom det är konstaterat att det är en vanlig rekord så kan man knappast påstå att den är "sjukt ovanlig".Förstår inte varför du envisas med att det är en commodore när uppgifterna är så lätta att kontrollera? förstår du inte skriven svenska eller är det något annat som brister..?

Sjukt ovanlig är den väll inte men rekord caravanen är ju inte direkt en dussin bil heller nu mer

644 Inlägg
26 augusti 2010
jorgen72 skrev:
Pellefax skrev:
TUmTaSS skrev:

Sjukt ovanlig är den väll inte men rekord caravanen är ju inte direkt en dussin bil heller nu mer

Nej,den är inte så vanlig längre,tycker bara det är underligt att det ska vara så himla svårt att begripa att det är en rekord och inte en commodore.. (som inte ens tillverkades som caravan i a-serien)

80 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
okej det e ju i så fall välldigt konstigt då jag har fått tag på nuvarande ägaren som även han säger att det är en commodore caravan . men men fått reda på det jag vill så nu kommer tråden att tas bort.MvH

jorgen72
27 augusti 2010
Pellefax skrev:
jorgen72 skrev:
Pellefax skrev:

Nej,den är inte så vanlig längre,tycker bara det är underligt att det ska vara så himla svårt att begripa att det är en rekord och inte en commodore.. (som inte ens tillverkades som caravan i a-serien)

Undrar vem det är som har svårt att fatta att det finns commodore caravaner ta en titt på den här sidan o va tyst sen

http://www.cardatabase.net/search/searc … %20Caravan
Senast redigerat av jorgen72 (27 augusti 2010)

644 Inlägg
27 augusti 2010
jorgen72 skrev:
Pellefax skrev:
jorgen72 skrev:

Undrar vem det är som har svårt att fatta att det finns commodore caravaner ta en titt på den här sidan o va tyst sen

Det är en rekord ombyggd med commodoredelar,vad är det som är så svårt att fatta med det??
Commodore kom som caravan först i c-serien,inget svårt alls att kontrollera för den som är intresserad..(och normalbegåvad)
Senast redigerat av Pellefax (27 augusti 2010)

jorgen72
27 augusti 2010
Pellefax skrev:
jorgen72 skrev:
Pellefax skrev:

Det är en rekord ombyggd med commodoredelar,vad är det som är så svårt att fatta med det??
Commodore kom som caravan först i c-serien,inget svårt alls att kontrollera för den som är intresserad..(och normalbegåvad)

o Wikipedia har  aldrig haft fel förr när det gäller ovanliga modeller eller

5 111 Inlägg
27 augusti 2010
Vem har ens nämnt nåt om Wikipedia?

jorgen72
27 augusti 2010
ts Be ägaren om reg nr
Senast redigerat av jorgen72 (27 augusti 2010)

80 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
för att få reda på om det är en rekord eller en commodor caravan så har jag tagit tag i nuvarade ägaren och letat som fan efter alla papper på bilen. och det vi har hittat som stämmer (kollat med vv) är att bilen importerades från tyskland 68. det är förmodligen en concept bil från gm som polisstyrelsen i tumba har köpt upp och när bilen kom till sverige så fixa man lite olika lås osv för fåntransport.. och reg plåtarna som sitter på bilen är till en annan bil. dvs att comodorens orginal plåtar finns inte.. skall beställas nya! därför står det på vv.se att det är en rekord caravan.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
28 augusti 2010
TUmTaSS skrev:
för att få reda på om det är en rekord eller en commodor caravan så har jag tagit tag i nuvarade ägaren och letat som fan efter alla papper på bilen. och det vi har hittat som stämmer (kollat med vv) är att bilen importerades från tyskland 68. det är förmodligen en concept bil från gm som polisstyrelsen i tumba har köpt upp och när bilen kom till sverige så fixa man lite olika lås osv för fåntransport.. och reg plåtarna som sitter på bilen är till en annan bil. dvs att comodorens orginal plåtar finns inte.. skall beställas nya! därför står det på vv.se att det är en rekord caravan.

vad är original reg nummer då? det MÅSTE du ju veta för att få beställa nya plåtar...
Eller så kan du ju berätta chassinummret så ser man ju om det stämmer.

Eller så kan du kolla hur många hjulbultar det är på var hjul. om det är 4 så är det rekord, är det 5 så är det commodore eller rekord sprint, dock gjordes inte sprint i caravan modell såvitt jag vet.

EDIT:

Det som pekar på att det är rätt nummerplåt på bilen är:

Samma Karossutförande som papperna påstår
Samma växellåda som papperna påstår
Samma färg som papperna påstår
Samma instrumentbräda som papperna påstår
Ungefär samma staum för avställning som påstås.

Så visst papperna kanske inte är rätt, men då har någon köpt en commodore bytt till en automatlåda, bytt instrumentbrädan, målat om bilen grå och dessutom bytt papper och plåtar till en bil som har mindre motoreffekt, vilket för mig skulle vara helt ofattbart att man gör, okej om det vore tvärt om...

Så den mest trovärdiga fäörklaringen skulle ju vara att nån satt i en commodore sexa iu en rekord och sedan bytt ut emblemen och grillen till commodore.

ELLER:
att det skulle kunna vara den OVANLIGARE rekord 6 L som fanns, dock med utbytta emblem och grill,

Mer info om rekord 6 L finns här:
http://www.opelsportclub.com/forums/sho … hp?t=45568

detta är bara mina tankar kring denna topic...
Senast redigerat av SoL (28 augusti 2010)

3 259 Inlägg
28 augusti 2010
Alltså... Jag förstår inte vad problemet är... knappa in regnumret på transportstyrelsen, där står det var det är för bil... Har du inget regnummer tar du bilens chassienummer o ringer transportstyrelsen o frågar efter regnummer... Är ju inte direkt komplicerat... Eller har jag missat nåt?

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

80 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
vi har tagit chassi nr och ringt transport styrelsen och fått denna info.. elr ja nuvarande ägarn. mer en så kan jag inte säga. det sitter en rak 6a med aut låda och det e 5 bults hjul på bilen. instrument brädan har någon snikrat ihop av en opel bräda och 240 delar så kan inte säga varfrån den kommer.

3 259 Inlägg
28 augusti 2010
Och transportstyrelsen säger att det är en Rekord?

Att man skulle kunna regga om en bil till en annan bilmodell låter ju ganska så märkligt! big_smile Säger transportstyrelsen att det är en Rekord nu så har den nog varit en Rekord när den lämnade fabriken också! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

782 Inlägg
29 augusti 2010
Transportstyrelsen har haft fel på ovanliga bilar förr och är det en conceptbil vilket jag har svårt att tro på så va det troligtvis lättare att regga den som en modell som fanns.

Kolla chassinumret och gör lite forskning på det så får du fram vilken bil det är, vad den är reggad som i sverige borde va ganska ointressant för en samlare skulle jag tro.

7 398 Inlägg
29 augusti 2010
patrik79 skrev:
Transportstyrelsen har haft fel på ovanliga bilar förr och är det en conceptbil vilket jag har svårt att tro på så va det troligtvis lättare att regga den som en modell som fanns.

Kolla chassinumret och gör lite forskning på det så får du fram vilken bil det är, vad den är reggad som i sverige borde va ganska ointressant för en samlare skulle jag tro.

och de har fel på vanliga bilar,,både felstavat och felaktiga uppgifter, i en av mina bilar står det att den är blå,, den är mörkgrön,, när jag ringde för att klaga på dem, så sa dem bara, ja den är väl omlackad,, nej sa jag jag har kollat det,
HON svarade jaha hur kan du det då? men snälla lilla vän sa jag, det är ju bara å kolla under innertaket, å där är samma gröna kulör, jaha sa hon bara å la på,, idioter

3 259 Inlägg
29 augusti 2010
patrik79 skrev:

Det kan säkerligen förekomma! Men inte att en bil är en commodore i 5år för att sedan reggas om till en rekord, som jag uppfattade att TS skrev.

Det bästa TS kan göra är ju att ringa Opel och uppge chassienummer/regnummer så kan dom säkerligen hjälpa dig med problemet, alternativt nån Opel Entusiastklubb! Att folk sitter o skriver en massa här hjälper ju tydligen inte då det är såpass rörigt med regplåtar hit och papper dit så TS knappt vet vart själv vilket som är vad! smile 

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

Sök