TUmTaSS skrev:
för att få reda på om det är en rekord eller en commodor caravan så har jag tagit tag i nuvarade ägaren och letat som fan efter alla papper på bilen. och det vi har hittat som stämmer (kollat med vv) är att bilen importerades från tyskland 68. det är förmodligen en concept bil från gm som polisstyrelsen i tumba har köpt upp och när bilen kom till sverige så fixa man lite olika lås osv för fåntransport.. och reg plåtarna som sitter på bilen är till en annan bil. dvs att comodorens orginal plåtar finns inte.. skall beställas nya! därför står det på vv.se att det är en rekord caravan.
vad är original reg nummer då? det MÅSTE du ju veta för att få beställa nya plåtar...
Eller så kan du ju berätta chassinummret så ser man ju om det stämmer.
Eller så kan du kolla hur många hjulbultar det är på var hjul. om det är 4 så är det rekord, är det 5 så är det commodore eller rekord sprint, dock gjordes inte sprint i caravan modell såvitt jag vet.
EDIT:
Det som pekar på att det är rätt nummerplåt på bilen är:
Samma Karossutförande som papperna påstår
Samma växellåda som papperna påstår
Samma färg som papperna påstår
Samma instrumentbräda som papperna påstår
Ungefär samma staum för avställning som påstås.
Så visst papperna kanske inte är rätt, men då har någon köpt en commodore bytt till en automatlåda, bytt instrumentbrädan, målat om bilen grå och dessutom bytt papper och plåtar till en bil som har mindre motoreffekt, vilket för mig skulle vara helt ofattbart att man gör, okej om det vore tvärt om...
Så den mest trovärdiga fäörklaringen skulle ju vara att nån satt i en commodore sexa iu en rekord och sedan bytt ut emblemen och grillen till commodore.
ELLER:
att det skulle kunna vara den OVANLIGARE rekord 6 L som fanns, dock med utbytta emblem och grill,
Mer info om rekord 6 L finns här:
http://www.opelsportclub.com/forums/sho … hp?t=45568detta är bara mina tankar kring denna topic...