2880
Sök

Vad pallar RB26DETT ( den som sitter i R33an) med orginal stakar/kolvar?

Japanese Engineering
690 Inlägg
25 augusti 2010
Trådstartare
#21
kaxxen skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Men om man köper en supra och bygger om den till singel själv med riktiga delar och bra bränslesystem hamnar det runt 80-110k, Eller har jag fel?

Det är bara att räkna va det kostar att inhandla så som.

kolvar
stakar
oljepump
vattenpump
kammar
kamdrev
ram & vevlager
turbo
grenrör
intercooler
vattenkyl
tryckrör
koppling

för toppen
ventiler
fjädrar
ventrilstyrningar

sen jobb på t ex
plana toppen
kolla till veven osv
vikta & balansera

listan kan bli lång tongue har säkert missar saker

Är inte många som kör med den setupen på en SUPRA, Kolla på Sweblitz supra eller Xposeracings Supra?
Kolvar stakar,, Ventiler,Fjädrar och styrningar byter man inte.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

VD
643 Inlägg
25 augusti 2010
#22
kaxxen skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Men om man köper en supra och bygger om den till singel själv med riktiga delar och bra bränslesystem hamnar det runt 80-110k, Eller har jag fel?

Det är bara att räkna va det kostar att inhandla så som.

kolvar
stakar
oljepump
vattenpump
kammar
kamdrev
ram & vevlager
turbo
grenrör
intercooler
vattenkyl
tryckrör
koppling

för toppen
ventiler
fjädrar
ventrilstyrningar

sen jobb på t ex
plana toppen
kolla till veven osv
vikta & balansera

listan kan bli lång tongue har säkert missar saker

Vatterpump, kolvar och stakar kan du hoppa över om du inte ska up över 750hk typ.
Kan lägga till svänghjul, ARP bultar, motorkuddar, kamrem, downpipe, termostat, styrsystem, tändförstärkare och packningar.
Bara mitt block gick på ca45K, toppen på ca28K, styrsystem mm 25K, Turbo mm ca23K, bränsle mm ca 25K + allt småskit som man tror e gratis tills man upptäcker att det är mycket mer än man trodde..


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
25 augusti 2010
#23
Lidborn skrev:
Vatterpump, kolvar och stakar kan du hoppa över om du inte ska up över 750hk typ.
Kan lägga till svänghjul, ARP bultar, motorkuddar, kamrem, downpipe, termostat, styrsystem, tändförstärkare och packningar.
Bara mitt block gick på ca45K, toppen på ca28K, styrsystem mm 25K, Turbo mm ca23K, bränsle mm ca 25K + allt småskit som man tror e gratis tills man upptäcker att det är mycket mer än man trodde..

Ditt block ligger på ungefär samma pris som ett aluminium raceblock till min bil som kostade cirka 44 250kr. Känns lite saftigt att punga ut det.

Men man ska aldrig snåla på bra grejer som sagt.
Senast redigerat av Rinnegan (25 augusti 2010)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Lastbilschaffis
811 Inlägg
25 augusti 2010
#24
Lidborn skrev:
kaxxen skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Men om man köper en supra och bygger om den till singel själv med riktiga delar och bra bränslesystem hamnar det runt 80-110k, Eller har jag fel?

Det är bara att räkna va det kostar att inhandla så som.

kolvar
stakar
oljepump
vattenpump
kammar
kamdrev
ram & vevlager
turbo
grenrör
intercooler
vattenkyl
tryckrör
koppling

för toppen
ventiler
fjädrar
ventrilstyrningar

sen jobb på t ex
plana toppen
kolla till veven osv
vikta & balansera

listan kan bli lång tongue har säkert missar saker

Vatterpump, kolvar och stakar kan du hoppa över om du inte ska up över 750hk typ.
Kan lägga till svänghjul, ARP bultar, motorkuddar, kamrem, downpipe, termostat, styrsystem, tändförstärkare och packningar.
Bara mitt block gick på ca45K, toppen på ca28K, styrsystem mm 25K, Turbo mm ca23K, bränsle mm ca 25K + allt småskit som man tror e gratis tills man upptäcker att det är mycket mer än man trodde..

Varför snåla på kolvar & stakar? det funkar men som sagt vill man ha mer driftsäkert så. vattenpump är en liten summa & det är vettigt att uppgradera från orginal till N1 vattenpump, man får tänka på att motorn har haft ett par år i bruk

VD
643 Inlägg
25 augusti 2010
#25
Rinnegan skrev:
Lidborn skrev:
Vatterpump, kolvar och stakar kan du hoppa över om du inte ska up över 750hk typ.
Kan lägga till svänghjul, ARP bultar, motorkuddar, kamrem, downpipe, termostat, styrsystem, tändförstärkare och packningar.
Bara mitt block gick på ca45K, toppen på ca28K, styrsystem mm 25K, Turbo mm ca23K, bränsle mm ca 25K + allt småskit som man tror e gratis tills man upptäcker att det är mycket mer än man trodde..

Ditt block ligger på ungefär samma pris som ett aluminium raceblock till min bil som kostade cirka 44 250kr. Känns lite saftigt att punga ut det.

Men man ska aldrig snåla på bra grejer som sagt.

Mitt block innebär: kolvar, stakar, lager, arp bultar, bornng och balansering..


1 Inlägg
30 augusti 2010
#26
Säg 500-550 alla dag i veckan om allt är friskt...



Sök