2368
Sök

trasig kylare..

6 Inlägg
29 augusti 2005
Trådstartare
Undrar om någon vet hur man lagar en trasig kylare?

Bilen är en volvo 340 87'ans modell!

Vore bra om jag fick reda på det.. vill nämligen inte lämna in bilen om det går att laga den själv!!

Ett ord räcker: AUDI

Driver
2 111 Inlägg
29 augusti 2005
hmm..stora hål? om det är ett litet hål kan kylarcement var aett alternativ.har dock inte i för mycket. instruktoíoner står på flaskan.annars löda?...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
29 augusti 2005
jag lämnade in min bil för att laga kylet, å då hade han avänt nått sånt där medel, vart på kylet är skadan å hur stor??

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

460 Inlägg
29 augusti 2005
Om du ska försöka att löda cellpaketet så öva på en kass kylare.
Löda kyl kan man göra med hjälp av en gasolbrännare och lite grövre dimention(2-3mm) på lödtenn&lödpasta/flussmedel
Gör rent noga och lägg på lödpasta värm med gasol och tillsätt  tenn
vips är den hel!!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
29 augusti 2005
Jag rekomenderar att få tag på en ny eller nyrenoverad kylare! Kylarcement brukar inte funka så bra! Så fort som möjligt, så inte toppen eller topp packningen "sticker".

126 Inlägg
29 augusti 2005
Bästa är nog att köpa en ny.. tror inte den är så dyr, finns nog på biltema och sen bara byta den. och det är inte så svårt heller

9-5 aero

2 122 Inlägg
29 augusti 2005
det beror på var den har pajjat! är det i en kant kan du ta lös cellen och vika ihop den och sedan löda igen hålet som blir men tänk då på att den cellen blir "död" den kommer inte att användas mer förutom att den fylls med vatten. kan även fixa kort hur det är gjort på min kylare!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Sök