2637
Sök

GLT kammar i en T5:a?

145 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
tjena! undrar en sak..
har hört från flera stycken att glt kammar i en t5 motor höjjer effekten?
är det sant eller är det bara en bluff?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
1 september 2010
I kombination med 3" spjäll + lmm + spridare så ska det ge effekt om man kör på full steg 3. Har en polare som har t5 steg 3 med glt kammar och vad han har luskat fram så krävs det jag nämnde för att få ut lite extra, men någon mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel wink

8 250 Inlägg
1 september 2010
GLT-kammarna KAN ge effekt, om man har rätt chip och andra saker runtikring. Annars ger dem inte så mycket effektmässigt. Den få jag sett som provat att bromsa före och efter har inte gjort några större vinster eftersom styrsystemet verkar jobba emot lite. Den jag sett med sämsta resultatet fick ut 0,2 hk extra.

Kastar man bara i dem rakt i så ger dem lite annan karaktär men ingen speciell effekt. Anpasar man däremot mjukvaran och byter spridare så finns det dock effekt att hämta, så ska dem vara värda runt 15hk vid samma laddtryck som innan bytet.

145 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
I kombination med 3" spjäll + lmm + spridare så ska det ge effekt om man kör på full steg 3. Har en polare som har t5 steg 3 med glt kammar och vad han har luskat fram så krävs det jag nämnde för att få ut lite extra, men någon mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel wink

haha okey, så de kan bli lite mer effekt men inte så lönt att byta:P?

Sök