3400
Sök

Saab9000cs -92 centrallås problem...

103 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
Hejhej!

Har problem med centrallås på min saab 9000. Så här är det.
När man trycker på fjärren att den ska låsa så ungefär varannan gång så låser den inte höger fram- och bakdörr så jag får trycka ner "låspinnen" på dessa. vänster bakdörr fungerar inte alls så den e låst jämt.
Förardörren fungerar alltid till 100% från fjärren. Bilen har larm och den funkar alltid men blinkersen blinkar inte vid på och av men den tjuter till istället eller ska det blinka också?

Kan det vara glapp någonstans när det gäller centrallåset? Finns det schema nånstans man kan se hur det är uppbygt?

Tackar på förhand!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 september 2010
Med största säkerhet kan du leta fram lödkolven och löda om anslutningarna på komfortstyrdonet, sitter tillsammans med farthållarstyrdonet vid vänstra knät på förarsidan smile

10 Inlägg
2 september 2010
Hade en 245a som högra dörrarna bara låstes och låstes upp ibland. Jag plockade ut motorerna i dom därrarna, plockad isär dom och smörjde. Funkade fin fint på den efter de wink

103 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
Har kollat ovanför pedalerna efter centrallåsräle hittar endast en silverfägad för farthållaren tror jag och en dosa för larmet. Det är ett eftrmonterat larm. Kan d va så att den sitter nån annanstans? Har läst att det kan sitta i förardörren?

103 Inlägg
8 september 2010
Trådstartare
Tänkte uppdatera lite och hoppas på att någon får nytta av detta!
Jag har hittat relät den sitter vid pedalerna men bakom den vita "upp o ner vända lådan" sitter fast med en gulfärgad klämma som kan dras av för att få loss relät. Har försökt att löda om alla större lödningar men det gick inte så bra. Endast förardörren fungerade då. Jag gick till skroten och letate och hittade på en äldre model av 9000 tror det var en CD modell och den passade jag tror alla modeller har likadant vad det gäller centrallås. Tog lite annat från skroten men allt kostade 200 kr så själva relät kan inte va så dyrt. Nu funkar allt som det ska smile Hoppas det går bra för er andra med samma problem.

MVH B

Sök