2647
Sök

BMW 528 e39 avgassystem

21 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
Hej. Har en BMW 528 e39. Undrar lite över en sak. Kan ja "bygga" till en extra ljuddämpare och slutrör så att det blir något liknande som en M5 har (kan inte skriva frågetecken) Jag har sett att det finns typ ett uttag till som om man skulle kunna bygga på en extra, men sen är det bensintanken som kanske kommer ivägen. för en M5 har tanken på ett annat sätt än övriga.  Hoppas att ni förstår vad jag menar smile

MVH:D

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 september 2010
Du kan bytta ljud dampare och luftfiltret där att får bättre ljud men att det ska låta som en M5 blir det inte pga att du har en 6a och M5 har en V8, V8 har redan där ett bättre murande ljud
Min son på sin 540 gjorde det och jämförde ljudet bredvid en M5, M5 ägare erkände att min son ljud var bättre än sin egen M5.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

21 Inlägg
7 september 2010
Trådstartare
tack ska du ha:) jo jag satt nyss och tänkte på det med. Men jag vill nog mer eller mindre bara ha "looken" som en M5:a. Men tack för svaret. ska kolla lite nu vad jag kan göra smile

Ha det så bra smile MVH Johan

21 Inlägg
9 september 2010
Trådstartare
Har en med M-Sport paket. Men det är bara det att jag har ju inte twinpipes som ja personligen tycker är rätt grymt ^^

Sök