Som rubriken lyder, Amazon -64, svart, vässad B20, weber, extraktor, tidsenliga magsfälgar mm
Alltså ingen original bil, mer busig "ungdomracer ala -70tal.
Många ägare, bra garagelack. Finns alltid o göra om man vill ha toppskick.
Så gott som rostfri, i min ägo sedan tidigt -00 tal, haft många roliga nätter i stan med denna
Eller svsåld 855 T-5R T-gul, 32000mil, all utr som alltid på dessa bilar.
Bra bruksskick, naturligtvis finns de några blämmor här o där men inget allvarligt, efter 15 vintrar i Sverige.
Helt original förutom ett chip, alltså inget sönderstylat "skit".
Nybytt koppling o låda, av mig. Haft bilen 1år, rätt många ägare, allt fungerar.
Andledningen till att jag funderar är att jag har en rätt rolig amerikanare och en hoj oxå så jag känner att jag inte riktigt har tid med allt just nu...flickvän, jobb, ev hus mm..Ja ni vet hur de är när man blir stor
Såklart så förstår jag att just nu är ju T-gulen "mer värd".
Samtidigt har Amazonen ett högre affektionsvärde för mig...
Hur hade just DU gjort?
Har tillgång till EN torr uppställningsplats, betonggolv.
Rensonerar lite så här, dom flesta Amazoner som rullar nu kommer ju ingen att skrota, så vill man åter njuta av denna Volvo klassiker så finns ju möjlighet att inskaffa en sådan i framtiden.
T-gul gjordes ju bara i 2500ex, hur många finns kvar nu? Svsålda? Hur många finns kvar om 10-15år?
Den är ju redan "halvvägsveteran" nu så...
Förstår om detta kan upplevas som ett I-landsproblem, de är inte de som jag vill ha slängt i ansiktet utan hoppas på seriösa svar, kanske av någon likatänkande!
Mvh Masturberaren