Jag åker själv en E28 med M10B18, och har jävligt kass tomgång när motorn är kall, och jag måste gasa pyttelite för att starta den på morgonen, ochs en hålla gas när jag står still för att den inte skall dö. Släpper jag gasen så hoppar och skuttar den lite, och sen så brukar den dö. Så det är nog inte riktigt lika illa som din, men frågan är om det inte kan vara det problemet du med har? Att den helt enkelt inte har någon tomgång när den är kall eller när det är nån viss temperatur ute.
Anledningen till mitt problem är tomgånsreglerventil-historian som sitter uppe vid ventilkåpan verkar det som. Jag tror inte min öppnar/stänger ordentligt.
Blir det nån skillnad när du försöker starta bilen om du gasar samtidigt?
Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.