Skruva loss tändkasseten och kolla vilka stift som sitter i, vad det står på dom.
Är vanligt att folk sätter i dom billigaste stiften dom hittar vilket inte alltid funkar så bra med di-tändningen.
Bytt isåfall till NGK BCPR7ES-11.
Ser även att det fattas en skruv till din di-kasset, fixa en till där och se till så den sitter ordentligt.
När det gäller dina buntade slangar på ventilkopan så åker du till saab och köper ut den bussningen dom sitter i för en strunt summa så sitter slangarna kvar av sig själva.
Köp gärna ut den backventilen som sitter på den övre slangen då dom ofta är dåliga vid höga miltal, du ser den till vänster på din 4 bild.
Och magnetventilen är grejen längst ner till höger på din första bild där det går in 3st slangar från turbon.
Och som sagts tidigare, kolla över alla slangar efter sprickor.
Senast redigerat av M.Persson (27 juni 2010)