2795
Sök

Skall dumpen (öppen original) StorSuga luft när man gasar??

12 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Kan ju passa på och kolla en sak när jag ändå är inne och lallar runt på denna extremt eminenta sida cool  ,
Jag har en "sk" öppen original dump (Bosch) och jag vet att den drar luft på tomgång,
men ska den verkligen Suga till som fan när man gasar?
kanske är en dum fråga, men hellre safe than sry wink

Bilen är en 9000 2,3T med T5
Senast redigerat av Cp-Hjul (18 september 2010)

7 275 Inlägg
18 september 2010
Den stänger väl när du gasar på?
Den ska stängas iaf.

1 353 Inlägg
18 september 2010
suger de till som fan från dumpen eller från luftfiltret?
ja den står lite öppen på tomgång eftersom att fjädern i dom är så pass mjuka att vakumet klarar av att öppna den på glänt..
den ska som "brains" säger stänga direkt när du gasar till, om inte så e de antingen fel på dumpen eller slangen som går till den, kan va sprucken..

337 Inlägg
18 september 2010
är du säker på att det inte kommer från - om du har - öppet filter? det borde vara svårt att bygga ladd om du släpper ut all luft..
Senast redigerat av Mitsuhini (18 september 2010)

12 Inlägg
18 september 2010
Trådstartare
Nej nej, kommer inte ifrån filtret.
Det suger inte hela tiden, utan det är just i gasögonblicket det suger till som fan.
Annars efter det så verkar det rätt stängt som tur är.
Satte den i öppet läge för att jag var lite sugen på lite myspys, men funderar på att fixa en ordentlig jävel istället.
För att "filtrera" bort ev skit så har jag sågat ett hål i ett pringles-rör och dragit på en strumpbyxa.. Pringles dump v2.0 wink. ser väl mindre sexigt ut kanske, men det verkar funka bra tills vidare iallafall.

"den ska som "brains" säger stänga direkt när du gasar till", ja den verkar ju stänga strax efter den har sugit till.
Man känner lixom "Ssssssss" när den går på tomgång och när man gasar på så "SHCCYY"uuger den till.

Sök