4049
Sök

stereo i saab 900 ?

9 Inlägg
15 november 2006
Trådstartare
har en saab 900 talladega me originalradio i, men vill sätta in min mp3stereo..hur gör ja? måsste ja köpa nån ombyggnadssats då? elle hur funkar de..hjälp mej !

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
15 november 2006
Hej, ja det finns på vissa ställen (kmr inte ihåg var) men det går att lösa med lite plast och bra verktyg... Sen kan du behöva en adapter till kablarna till stereon för jag är tveksam till att det satt ISO i de bilarna...
Senast redigerat av bumpe (15 november 2006)

2 Inlägg
15 november 2006
bumpe skrev:
Hej, ja det finns på vissa ställen (kmr inte ihåg var) men det går att lösa med lite plast och bra verktyg... Sen kan dy behöva en adapter till kablarna till stereon för jag är tveksam till att det satt ISO i de bilarna...

Sen kan >>>>DU<<<< behöva en adapter....

Rättstavning bara Bumpe-Mongo, jag är ledsen att jag kallar dig sådant men det är det enda som kommer fram ur mina tankar när du stavar så jävla illa!
Det är ingen idé att försöka få moderatorn att stänga av mig, jag är nämligen god vän med denne man.

666 Inlägg
15 november 2006
åkt in till närmast Saab återförsäljare så fixar de hem ett fack som du kan ha över stereon, kolla min profil...
när jag ändå va där inne så frågade ja snällt om de kunde ta ut stereon och det fixade de utanproblem...

och till Bumpe, de sitter en ISO kontakt hans bil

//Silver
åkt in till närmast Saab återförsäljare så fixar de hem ett fack som du kan ha över stereon, kolla min profil...
när jag ändå va där inne så frågade ja snällt om de kunde ta ut stereon och det fixade de utanproblem...

och till Bumpe, de sitter en ISO kontakt hans bil

//Silver

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
15 november 2006
Rättning i mina led då... Var ju som jag skrev inte säker...

Administratör
11 915 Inlägg
15 november 2006
TheWikCreator skrev:
bumpe skrev:
Hej, ja det finns på vissa ställen (kmr inte ihåg var) men det går att lösa med lite plast och bra verktyg... Sen kan dy behöva en adapter till kablarna till stereon för jag är tveksam till att det satt ISO i de bilarna...

Sen kan >>>>DU<<<< behöva en adapter....

Rättstavning bara Bumpe-Mongo, jag är ledsen att jag kallar dig sådant men det är det enda som kommer fram ur mina tankar när du stavar så jävla illa!
Det är ingen idé att försöka få moderatorn att stänga av mig, jag är nämligen god vän med denne man.

Du är god vän med vem då?

Edit: stänger jag av en av er så åker båda ut med tanke på att ni skriver från samma IP-adress, så vad ni än sysslar med; lägg av.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

494 Inlägg
16 november 2006
Eller så kan du åka till närmast skrot och leta reda på en 900 untan stero paketet då finns säkerlikgen de små förvarings facken som tar upp dö utrymmet efter tjockis orginal stereon.
de sitter ju bara instuckna med små metall klipps på sidorna borde bara vara att trycka dit.

eller så går man till saab men de brukar bli dyrare men man vet ju alldrig!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

666 Inlägg
16 november 2006
inte för och vara sån.... men jag köpte en ett nytt fack för 125spänn....så det är nog inte lönt jobbet att leta runt på skrotar å kanske hitta ett slitet fack...för kanske 50 spänn billigare

jag säger köp nytt...

//Silver

9 Inlägg
16 november 2006
Trådstartare
tack för all hjälp !

Team Tondöv
649 Inlägg
16 november 2006
silverbird skrev:
inte för och vara sån.... men jag köpte en ett nytt fack för 125spänn....så det är nog inte lönt jobbet att leta runt på skrotar å kanske hitta ett slitet fack...för kanske 50 spänn billigare

jag säger köp nytt...

//Silver

köpte du det på SAAB eller?
har hört att dom ska vara dyrare..
ska också skaffa ett!

666 Inlägg
16 november 2006
freddan70 skrev:
silverbird skrev:

jag säger köp nytt...

//Silver

köpte du det på SAAB eller?
har hört att dom ska vara dyrare..
ska också skaffa ett!

japp knata in på SAAB så tog de ut min gammla sterio och så köpte jag lådan där, fel av maj, kostade 78 kronr för mig... och en monteringssats till lådan för 70

//Silver
Senast redigerat av silverbird (16 november 2006)

Sök