4167
Sök

Vw passat 1,9 tdi -03 SLÖ på låga varv

25 augusti 2010
Trådstartare
#1
hej har lite funderingar på min passat tdi....
bilen är jätte slö när bilen är kall och man tex ska av parkeringen,under 1200varv kan man säga
min skoda 1,9 tdi -04 var mycket starkare på låga varv....
det sitter en kcr box i den men jag har provat utan den och den är lika ändå.
har hört nått om att man måste grundinställa pumpen på vag verkstad vid kamremsbyte, gäller det även -03an
jag har bytt lmm.

Smålänning
7 887 Inlägg
25 augusti 2010
#2
Gruninställningen gäller ALLA vag, utom dom med common rail.

Idiotsystem, men är kamremmen bytt får vi hoppas att dne som gjorde det har grundinställt pumpen.

Kollat så det inte är så enkelt att bränslefiltret är igensatt?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Administratör
2 980 Inlägg
25 augusti 2010
#3
03an har ingen enskilld pump utan det sitter spridare pump kombo på dom såkalladade pumpdysor. När man byter kamrem låser man vev och kam med verktyg sen är det bara att lägga på rem och dra åt allt och sen lossa låsningarna ganska idiotsäkert kan man tycka....

En kopp av den svarta såsen...

Smålänning
7 887 Inlägg
25 augusti 2010
#4
Goffen skrev:
03an har ingen enskilld pump utan det sitter spridare pump kombo på dom såkalladade pumpdysor. När man byter kamrem låser man vev och kam med verktyg sen är det bara att lägga på rem och dra åt allt och sen lossa låsningarna ganska idiotsäkert kan man tycka....

Ja dom är ju typ omöjliga att göra fel på...

Kanske bytt utan verktug och fått kammen eller veven nån kugge fel, då blir dom äckligt slöa...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

26 augusti 2010
Trådstartare
#5
men har hört nått om att man måste in med datorn och nollställa pumpen,
bränslefiltret är bytt.
man kan säga att det är som att starta på 2an när den är kall, blir bra när den blir varm.
att tillägga så tycker jag den drar mycket bränsle, ca 0,7 hur man än kör. det är en 4motion

Smålänning
7 887 Inlägg
26 augusti 2010
#6
Magnus___Andersson skrev:
men har hört nått om att man måste in med datorn och nollställa pumpen,
bränslefiltret är bytt.
man kan säga att det är som att starta på 2an när den är kall, blir bra när den blir varm.
att tillägga så tycker jag den drar mycket bränsle, ca 0,7 hur man än kör. det är en 4motion

Då har du hört fel. Dom motorerna kräver inte mer än att märkningarna står rätt.

Men på tal om dator, har du vart och kollat om du har några felkoder?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

27 augusti 2010
Trådstartare
#7
finns inga felkoder.

1 Inlägg
21 september 2010
#8
Jag hade samma fel på min, trodde det var fel på chippet först men samma när jag plockade bort det, men det var en vakuumslang nånstans som hade torkat sönder smile sen gick den kanon igen!


Sök