3177
Sök

940 ltt -96 Ojämna kurvor på temp givaren och lmm

49 Inlägg
12 september 2010
Trådstartare
Tjena. Bilen har varit lite konstig nu på sistonde, går ojämt när man startar den på morgonen.
Bilen är helt org förutom öppet filter iaf idag kopplade jag in pappas data för att felsöka saken. Får en fel kod genom diagnos uttaget för fet/mager blandning.
Sedan koppla jag in den till styrenheten, allt så bra ut inga felkoder där.
Jag kollade temp givaren och där fick jag upp en konstig kurvo den gick upp och ner hela tiden kvittade om bilen var igång eller inte. Sedan kollade jag lmm och där var det också en konstig kurva när bilen  var avstängd så gick den upp och ner men när man starta den så blev den ojämnare tills man hade full gas då gick kurvan rakt. Någon som vet vad det kan vara?

49 Inlägg
13 september 2010
Trådstartare
Kanske lite för avancerat för er? wink

948 Inlägg
14 september 2010
låter som tempgivaren för bränsleboxen och kollade du på bränsleboxen eller tändning?

49 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
Tror det är tempgivaren för den får för mkt bensin så stiften sotar igen men fattar inte vrf det blir lustig kurva på lmm. Bränsleboxen var det jag felsökte

948 Inlägg
14 september 2010
lmm kan jag tyvärr inte svara på men är den lite seg eller svårstartad när den är varm? för när jag hade problem med den så starta den inte när bilen var "varm"

49 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Bytte tempgivaren idag och provade igen med datan. Lmm hade bra kurva nu men inte tempgivaren Samma sak med den den går upp och ner varje sek. Den är inte svårstartade men den går ojämt när den är kall. Kan det vara något jord fel ?

948 Inlägg
16 september 2010
svårt att säga
men har du kikat på tomgångsmotorn så den är ok och även testa med en annan?

49 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Kollade igenom den för nån vecka sedan men har inte provat med nån annan tror inte det är den efter som det är nån störning till tempgivaren

948 Inlägg
16 september 2010
oki då vet jag inte men hoppas du fixar det smile

49 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Får försöka pilla på allt och se om skiten funkar sen smile

49 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Nu har jag provat att dragit en helt ny sladd ifrån styrenheten till tempgivaren men det blev inte mkt bättre samma kurvor http://img411.imageshack.us/img411/9965/img0039co.jpg
Fast kollade på huvudrelät och det värkade inte så friskt efter som det ska vara 0v när tänningen är på och 12v när täningen är av och de visade 1v hela tiden. Så får se om det är där felet ligger
Senast redigerat av K1rr3 (21 september 2010)

49 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Detta blir inte bättre bytte huvudrelä/bränslerelä idag men hjälpte inte om man har tänningen av så får jag samma kurvor som på bilden ovanför men om jag har tänningen av och drar ur relät så så får jag jämn kurva tills jag vrider på relät och drar av igen.

Sök