Det är nog bara att glömma tanken att byta låda, bilen måste vara inreggad före 1 januari 1993 för att du skall kunna göra en reg.besiktning med exempelvis utbytt låda eller motor.
Dessutom är din nog din bil helbilsgodkänd, byter du låda bara endå så kan du få problem om besiktningsmannen upptäcker att den är bytt..och då stor du där med långnäsan.
Tror inte det går gå via SFRO som Ombyggt fordon heller, och om det går så kostar det tusenlappar.
Sen kommer vi till det här med själva bytet om det nu skall göras endå, det krävs antagligen en del modifikationer i elsystem,styrboxar etc eftersom automatlådan har ett styrsystem som är ihopkopplat med insprutning och bilens övriga system, sedan tillkommer alla övriga detaljer som du behöver för bytet, svänghjul,koppling,pedalställ med kopplingscylinder,inredningsdetaljer för konsollen etc.
På bildelsbasen hittade jag några lådor och dom ligger i prisklassen 6500-8500:- för en 3.0
och då är det enbart själva lådan du får så det kommer att bli dyrt med allt som behövs + eventuellt jobb.
Mitt råd är att behålla automatlådan, den är ju en del av lyxutrustningen oxå, och det är skönt med automat