4071
Sök

Volvo Pv 544 -60 Broms fel. HJÄLP

48 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
Volvo pv 544 -60 6volt

Efter 25års garagestående är det dags att se dagens sol ljus igen.

Nu till felet.. har inga bromsar ?? Fanns bromsar enligt han som ställde ner den för 25år sen.
har fyllt på bromsvätska men ser ingen stans där det läcker ? ( cylindern var dock nästan tom innan jag fyllde på.

pedalen går i mattan men tar 1cm från mattan. låser inget hjul eller så men man hör att beläggen går ut.
(inget motstånd i pedalen alls)

Vad bör jag göra ?
och hur ?

Mycket tacksam för alla svar ! MVH

Motborgare
1 099 Inlägg
3 oktober 2010
Packningarna i huvudbromssylindern lär väl inte ha blivit bättre under 25 års tid, skulle jag tro.

-- K

Smålänning
7 887 Inlägg
3 oktober 2010
Fyll behållaren full och låt stå över natten brukar gå.

Men byta packningar så snart som möjligt.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

48 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
Packningarna i broms cylindern ? är det inte lika bra att byta hela cylindern när man ändå är igång då ?

Smålänning
7 887 Inlägg
4 oktober 2010
Ja gör de om det finns att få tag på.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Motborgare
1 099 Inlägg
5 oktober 2010
Ivarsson_volvo skrev:
Packningarna i broms cylindern ? är det inte lika bra att byta hela cylindern när man ändå är igång då ?

Jo, man kan ju även byta bil, om man är riktigt på hugget! Eller vad? wink

-- K

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
5 oktober 2010
det är definitivt bromscylindern wink bara å byta det är inte svårt.

Biltokig
310 Inlägg
5 oktober 2010
men om detinte är någon olja i cylindern så borde det ju vara luft i systemet??!! läcker det ut olja någon stans nu??

Harè bra

48 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
nej inte som jag kan se iaf. väntar på att få se en liten pöl under nånstans..

Smålänning
7 887 Inlägg
5 oktober 2010
Bromsvätskan dunstar när det står i många år...

48 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
Gör den ???? har jag aldrig hört, men det är säker som du säger.. OM det är så, så fick jag många svar på allt nu smile Tack.

Sök