2593
Sök

Regina eller lh 2.4 Volvo 740

45 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Hallå!

Ska åka och kolla på en 740 gl- 90 och undrar då om regina systemet fanns år 1990? hur ser man lättast under huven om det är regnina eller ett lh system? Och till min nästa fråga då, är det någon större skillnad på kvalite på dom bägge systemen? Tänker pris på delar, ev fel osv?

671 Inlägg
7 oktober 2010
Har haft 2 kompisar genom åren med reginabilar...
Då var bilarna nyare än vad de är idag....
Ändå så var det bara problem och väldigt dyrt med dessa sprut...
Skit i Reginabilar....
Köp Bosch

Smålänning
7 883 Inlägg
7 oktober 2010
Regina finns bara på 92 (kan finnas på vissa sena 91 med).

Men Bosch LH 2.4/EZ116 K är att föredra, betydligt problemfriare och pålitligare system än REX/Regina. Boschen krånglar faktiskt riktigt lite smile

Enda fördelen med regina är att det har mapsensor istället för LMM. Det är srörsta skillnaden under huven. Ananrs tror jag att Boschen är snålare på soppa med.
Senast redigerat av twin_cam (7 oktober 2010)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

45 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
tack så mycket för svar!! Fanns Lmm i denna jag kollat på så då är de lugnt då:)

BT
110 Inlägg
9 oktober 2010
Observera att Regina även har en givare på inloppslangen vid luftfiltret. Men det är en tempgivare, så den har bara två kontaktstift. Om man bara tittar snabbt kan man missta det för att vara en LMM.

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.

Sök