bilen jag köpte nyligen var det röd glykol i. kan jag byta till grön utan att det händer något? vart in på närmaste ok mack men dem hade inte måste man beställa på volvo för att få tag på röd? motorn är b230fb
spelar ingen roll vad det är för färg så länge det är glykol skulle jag säga.. jag själv har blandad hejvilt, hällt i röd i grön osv. aldrig ens reflekterat över det, glykol som glykol, eller?
spelar ingen roll vad det är för färg så länge det är glykol skulle jag säga.. jag själv har blandad hejvilt, hällt i röd i grön osv. aldrig ens reflekterat över det, glykol som glykol, eller?
är det ingen skillnad på dem menar du? konstigt har hört att det kan gå illa om man blandar men är du säker på detta? vill ju inte blanda och sen visar det sig att det går åt he*ve*e kanske ska tömma hela kylsystemet så byter jag ut allt till den gröna. för den röda verkar vara ganska svår att få tag på :S
hade jag ingen aning om, vad är det som skiljer samt vad är det som är negativt med att kombinera?
det blir majonäs i kylsystemet.
då stämmer det jag hört alltså. men letat efter röd glykol, vad kör du på grön eller röd? och är det lätt att få tag på röd glykol?
röd glykol ska nog finnas på biltema tror jag. du kan fortsätta köra på röd om du har det i nu, vill du byta till grön/blå får du tömma och skölja ur systemet.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
då stämmer det jag hört alltså. men letat efter röd glykol, vad kör du på grön eller röd? och är det lätt att få tag på röd glykol?
röd glykol ska nog finnas på biltema tror jag. du kan fortsätta köra på röd om du har det i nu, vill du byta till grön/blå får du tömma och skölja ur systemet.
Varför byta den mer ålderbeständiga röda mot den sämre gröna?
Får jag tag på den röda på biltema eller någon mack i närheten byter jag inte men vill gärna ha tag i sakerna när jag behöver dem. och inte behöva beställa och vänta i 2 veckor för att få det.
Det borde finnas röd/rosa/orange på vilken seriös bilfirma som helst! Du vet det är inte bara biltema som säljer saker till bra pris, LAHEGA är ett kemiföretag som mestadels har bilvårdsprodukter, men vi säljer till exempel deras Blå och Röda glykol ute i butiken, o det är inte dyra flaskor. Jag jobbar på Ford.