Min turbo hade ett djävulskt In-Ut glapp så jag köpte en bättre beggad på skroten och slängde i istället.
Men nu så får jag det där fladder ljudet, och det vill jag ju inte ha.. även om själva ljudet i sig är gött.
Har testat med 4st olika Bosch AV:s alla med samma resultat (öppet läge, och både felvänt och "rättvänt" läge), dessa har funkar prima innan och det vore ju lite konstigt om alla skulle ha pajjat samtidigt, bilen har väl runt 250 hk nu när turbon orkar leverera igen, och det borde dom väl lätt palla?.
Sen så är jag inte så hemma på kvitter eller fladder, men om jag står still och gasar så pyser det som vanligt det är bara när jag laddar lite mer ute på vägarna som det fladdrar och går tillbaka, kör jag lugnt så småpyser det som vanligt. har iofs inte vågat tokladda,vill ju att denna skall hålla ett tag men jag antar att det skulle skulle blitt en massa fladder då också.. plus kanske ytterligare en sabbad turbo.
Kollat slangar lite ytligt efter läckage utan resultat, får väl skruva av dom och kolla ordentligt snart.
Sökte lite och hittade en kille som hade botat sitt fladder med att montera ytterligare en dump, alltså 2 st.
Några tips eller lösningar?, så man kanske kan använda sin bil lite också
.
Bilen är som vanligt en 9000 2,3T CSE -97 med original snurra och original IC.