2801
Sök

STD eller BC-racing coilovers

13 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
tänkte skaffa coilovers till min impreza sti -04. valet står mellan BC-racing eller STD R5. skilljer knappt något i pris så jag undrar om någon kan rekomndera vilken av dem som är bäst. STD har jag blivit rekomnderad men har inte hört något om BC-racing dämparna.
bilen kommer gå på vägen och köras mycket under vintern samt på en del skogsvägar.

tack för svar

46 Inlägg
15 oktober 2010
tja jon. ja körde med bc-racing på evon och va riktigt nöjd med dom vet de som  bra med dem va att de inte va i aluminium utan i stål och starkare de sa dom till mig ring och hör med j-spec vad dom säger om bc ja va mycket nöjd med dem. hör av dig när du kommer till karlstad:)

dARKiE
5 031 Inlägg
15 oktober 2010
BC kör dem själv med 328:an underbara.  Infästningen är av stål dessutom så dem tål att "drifta" och hård aktiv körning. Då många andra märken haft problem med att just denna infästning gett sig vid aktiv körning.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

977 Inlägg
15 oktober 2010
Jag kör på BC-racing och är mycket nöjd. Har i för sig inte kört med coilovers i annat fabrikat så jag har väl egentligen inget att jämföra med.

Nismo
758 Inlägg
15 oktober 2010
Jag har BC Racings BR coilovers på min Skyline och jag tycker dom är riktigt bra. Hade GE Motorsport på min 850R o BC slår GE med hästlängder tycker jag! Justerbara i höjd och hårdhet smile

Sök