3402
Sök

Koppla 5*7 or i dörrarna. Hjälp!!

50 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
Tjenare det är så att jag har ett problem, har nya högtalare som jag ska koppla till ett slutsteg. Har dragit kabel från slutsteget till högtalarna men det kommer inget ljud, bara ett litet litet brus. har även testat med de gamla högtalarna och det är samma sak där! Är det en kabel mer jag ska dra från tex stereon?? har ju en lågnivå kabel från steget till´stereon men endast basen fungerar, har bytt portar fram o tillbaka med kablarna men ingen reaktion! Ska det dras en till lågnivå kabel från steget till stereon eller? Ytterst tacksam för svar vill gärna börja lira fosgate nu istället för de sugiga original högtalarna.

/Marcus

524 Inlägg
21 november 2006
Va e de för cd du har? Steg? Det är inte nån liten skitgrej på steget så de e inställt så att de bara spelar basfrekvenserna eller nått?

50 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
En sony xplod stereo (Ny) ett Mcclain slutsteg från mds.. det ska fungera. Basfrekvenser? finns ju en del knappar men allt va typ inställt på "medel" när jag provade, jag menar högtalarna ska ju ändå spela? men iaf det e inte så att de e nån kabel som fattas? eller det ska bara vara så att man kopplar kabel direkt till steget? kan även påpeka att kablarna är mkt tunna men dls gubbarna sa att de antagligen inte behövs tjockare.

524 Inlägg
21 november 2006
Ok, e de 4 kanaligt steg eller? Hur många lågnivåutgångar e de på stereon?

50 Inlägg
21 november 2006
Trådstartare
på stereon e det nog 2 inte helt hundra och ja det är ett 4-kanaligt steg.. i dont see the problem!

3 122 Inlägg
21 november 2006
Om du bara har kopplat in en lågnivå-ut kan väl det vara baskanalen? Kolla i instruktionsboken men på min bilstereo kan jag ställa in vilka frekvenser som ska skickas ut på resp lågnivå...Troligast är nog ändå att det är något felinställt på steget.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
21 november 2006
d är inte så att du har två lågnivåingångar på steget? en för bakre systemet och en för främre? isf finns det sladdar att köpa, som förgrenar lågnivåkabel så att du kan dra från den du har nu till den andra också! tycker jag borde funka!? rätta mig om ja har fel!
Senast redigerat av båge (21 november 2006)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Nästan nybörjare
145 Inlägg
22 november 2006
är det ett fyrkanalssteg måste du ha två lågnivå! det du kan göra är att dra en split, men det blir inget bra om du ska köra bas o högtalare på samma, då får du skaffa massa filter o så. hade du provat o byta högtalarkablarna till de utgångarna som funkade med basen eller satte du lågnivån i högtalaringången? hoppas du fattar vad jag menar. om det funkar med både bas o högtalare när du flyttar lågnivån är det bara o trycka i en kabel till så ska det poppa loss!

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

50 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
nopp fungerade inte när jag testade högtalarna i bas utgången. men ska testa igen för säkerhets skull! tur att jag har en lågnivå kabel liggande då!

Nästan nybörjare
145 Inlägg
22 november 2006
det var samma fel med de gamla högtalarna skrev du, bara lite susningar. om du höjer rejält, hör du nån diskant alls då? om ens pyttelite! isåfall spelar de kanalerna bara bas, antingen pga att steget är inställt på att ta bort alla högre frekvenser eller för att du kopplat lågnivån via en basutgång i stereon som några andra sagt.
om du kopplar in den andra lågnivån lite snabbt o kollar de andra kanalerna så bör det funka tycker jag! lycka till!

Full fart, spar tid.
Lilla projektet dådå... http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=41732

50 Inlägg
22 november 2006
Trådstartare
tackar! det hoppas jag på. kan även påpeka att jag bara körde in lågnivå kabeln i stereon hehe hade väl tur då. det blir väl till att testa den andra kabeln, men det e bättre att dra direkt från stereon då? än att "splitta"? om jag nu har en extra utgång..

Sök