3885
Sök

PXA-H100 ljudprocessor hjälp Stereo Alpine CDA-117ri LÖST/LÅS TRÅD

168 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Tjenare,
Var och hämtade en Alpine CDA-117ri i fredas 24/9-10 men blir inte klok på den.. tongue Hittar inte var man slår igång loudness eller vart man ställer in bas/diskant/middle  hittar bara subwoofer boost eller va den heter inställningen från 1-15 iallafall. Sen var man kan ställa in hur ofta den ska komma in 1-2 åsåvidare. Men vill veta om man kan ställa in bas/diskant middle m.m på denhär eller måste man köpa en pxa-h100 till den? På min förra CDA-9884R så kunde man ställa in loudness bas/diskant/middle/balance fader om det nu heter fader minns inte hur man stavar det.. Kan ställa in fader och balance men inte dom andra alternativen.

Tacksam för snabb hjälp!
Senast redigerat av kricka_ (26 oktober 2010)

1 435 Inlägg
27 september 2010
I fina maskiner som Alpine CDA-117ri existerar inte Loudness smile Du har heller ingen vanlig enkel EQ som justerar bas, diskant, middle. Du har istället en fin parametrisk alternativt grafisk equalizer i maskinen, har för mig det är audioknappen man håller inne sen "Sound field" du ska in på smile
Senast redigerat av Alpinabiturbo (27 september 2010)

168 Inlägg
27 september 2010
Trådstartare
Alpinabiturbo skrev:
I fina maskiner som Alpine CDA-117ri existerar inte Loudness smile Du har heller ingen vanlig enkel EQ som justerar bas, diskant, middle. Du har istället en fin parametrisk alternativt grafisk equalizer i maskinen, har för mig det är audioknappen man håller inne sen "Sound field" du ska in på smile

Har varit där.. Har också hittat Band 1-? men fattar inte det där big_smile haha, blev nog en lite väl avancerad maskin tror ja.. tongue Hade velat ställa upp basen lite extra och sänka diskanten lite lite grann är så sjukt mycket diskant nu, man blir snart döv. big_smile

1 727 Inlägg
27 september 2010
Titta på sidan 18 i manualen så ser du var "Banden" motsvarar i hz.
Och vet du inte vad hz är, gå in på band 5, 6 ,7 o ratta lite upp och ner så märker du skillnaden.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

168 Inlägg
28 september 2010
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Titta på sidan 18 i manualen så ser du var "Banden" motsvarar i hz.
Och vet du inte vad hz är, gå in på band 5, 6 ,7 o ratta lite upp och ner så märker du skillnaden.

Pierre

Stort tack ska ta och prova det efter jag sovit ett ett par timmar jobbat natt. big_smile

168 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
Tjenare här igen!

Nu är det så att jag investerade en PXA-H100 iallafall. Men blir inte klok på den manicken big_smile Kopplar in den som jag tror är rätt. Har ju bara 1 slutsteg i bilen (Till basen). Tar lågnivåkablarna och lägger dom till H100an sen kopplar i ström och signal kabeln den man kopplar in i cd-växlar kontakten i stereon. Men sen när jag startar stereon så är det som att jag har max volym fast jag bara har vol 1 förbannat högt blir det iallafall. Vad är felet?

2 035 Inlägg
24 oktober 2010
Du skulle nog kommit underfund med hur din stereo funkar först.
Jag hade svårt i början med min kenwood men nu kan jag nästan allt.

Biljudsveteran sen 1984!

1 045 Inlägg
24 oktober 2010
kan han inte hjälpa med stereon lämna igen och köp där du får hjälp,, man måste ju kunna sina saker.

168 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
bosabengt skrev:
Du skulle nog kommit underfund med hur din stereo funkar först.
Jag hade svårt i början med min kenwood men nu kan jag nästan allt.

Vet hur den fungerar, hittar överallt i den nu men när man går in i mappen vars multeq ska vara så är den inte där.. Måste ju vara fel i processorn.

168 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
NMI skrev:
kan han inte hjälpa med stereon lämna igen och köp där du får hjälp,, man måste ju kunna sina saker.

Här är villig att hjälpa fast han inte är så hajj på det men han löser nog det på nått vis. Han är bra att ha och göra med när man får problem med saker att dom går sönder etc.

Sök