3704
Sök

Missnöjd med Processor Teknik i STHLM

Det är bra, mmh mmh!
61 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
HEJ! vill bara varna alla medlemar på forumet för ett företag som kallar sig för processor teknik.
det är bara två killar som luras. dom har gjort en fin och seriös sida men dom har ingen kompetens alls. det står att dom kan reparera bil instrument(hastighetsmätare) och pixelfel. men dom förstör bara instrumenten.
jag skickade mitt instrument till dom för färddatorn hade lagt av och det blinkade om det(v70n 02). men när jag fick tillbaka det var det förstört. kretskortet på baksidan var fysiskt förstört och dataminnet var raderat och ersatt med en text "mamma". så skicka absolut inte era instrument dit!

Så sprid detta vidare!

Vill ni ha bilder på det eller andra frågor så hör av er till mig

tel: 0703005744
e-post: niclas.christensen@varnamo.se

MVH Niclas och Rasmus

Hemsidan: http://processorteknik.se
Senast redigerat av chrizz (7 mars 2011)

841 Inlägg
29 oktober 2010
de verka oseriösa imed att när man kollar deras kontakt info så finns de inga namn på arbetarna utan bara epost och nummer !!!

5 089 Inlägg
29 oktober 2010
Vad har dom sagt när du har ringt å frågat varför det är som det är?

\Lindgren

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 oktober 2010
Hittar detta på deras hemsida:
"Om oss:
Processor Teknik finns i Åkersberga 3,5 mil norr om Stockholm, vi reparerar de flesta förekommande fel i kombiinstrument till i stort sett alla förekommande bilmäken.
Ni skickar Ert kombiinstrument med företagspaket. Vi reparerar och skickar det tillbaka med vändande post. Vissa reparationer kan ta lite längre tid, upp till 5 dagar. Fråga oss om just Er bilmodell.
Vi lämnar garanti på våra utförda reparationer. "

Sedan:

"Garanti - reklamationer

Vi lämnar 12 månaders garanti (med vissa undantag) på utfört arbete (reparationen) inklusive eventuella elektriska komponenter/reservdelar. Garantin gäller den som fakturerats och är knutet till bilen som instrumentet tillhör. Vid ev. ägarbyte av bilen upphör garantin att gälla. Originalfaktura/kopia är en förutsättning för att garanti eller reklamationsärenden ska beaktas. Eventuella kostnader i samband med en garanti eller ett reklamationsärende står kunden för, sådana kostnader kan ex. vara frakter, bärgning, verkstadskostnader mm. Eventuella fel som uppkommer inom garantitiden och kan härröras till “varans art” omfattas inte av garantin. För att Processorteknik ska kunna beakta en reklamation ska kunden dessutom ha följt de anvisningar om montage som Processorteknik skriftligen bifogat returpaketet efter utfört arbete. Om Processorteknik kan påvisa felaktigt bruk, onormal användning eller att inte skötsel- och serviceanvisningar följts gäller inte garantin. Processorteknik ansvarar inte för transportskador, skadat eller öppnat paket. I alla sådana fall ska kunden reklamera till transportören/posten."

Det bör då vara garanti på reperationen som dom gjort, så har du pratat med dom? om det är så att du fått tillbaka det du lämnat in, kopplat in det i bilen, insett att det ej fungerar/har samma fel och börjar skriva dessa inlägg utan att ha ringt/tagit kontakt med firman så känns det lite oseriöst från din sida.
Senast redigerat av Slash (29 oktober 2010)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Designer.
1 260 Inlägg
29 oktober 2010
Slash skrev:
Hittar detta på deras hemsida:
"Om oss:
Processor Teknik finns i Åkersberga 3,5 mil norr om Stockholm, vi reparerar de flesta förekommande fel i kombiinstrument till i stort sett alla förekommande bilmäken.
Ni skickar Ert kombiinstrument med företagspaket. Vi reparerar och skickar det tillbaka med vändande post. Vissa reparationer kan ta lite längre tid, upp till 5 dagar. Fråga oss om just Er bilmodell.
Vi lämnar garanti på våra utförda reparationer. "

Sedan:

"Garanti - reklamationer

Vi lämnar 12 månaders garanti (med vissa undantag) på utfört arbete (reparationen) inklusive eventuella elektriska komponenter/reservdelar. Garantin gäller den som fakturerats och är knutet till bilen som instrumentet tillhör. Vid ev. ägarbyte av bilen upphör garantin att gälla. Originalfaktura/kopia är en förutsättning för att garanti eller reklamationsärenden ska beaktas. Eventuella kostnader i samband med en garanti eller ett reklamationsärende står kunden för, sådana kostnader kan ex. vara frakter, bärgning, verkstadskostnader mm. Eventuella fel som uppkommer inom garantitiden och kan härröras till “varans art” omfattas inte av garantin. För att Processorteknik ska kunna beakta en reklamation ska kunden dessutom ha följt de anvisningar om montage som Processorteknik skriftligen bifogat returpaketet efter utfört arbete. Om Processorteknik kan påvisa felaktigt bruk, onormal användning eller att inte skötsel- och serviceanvisningar följts gäller inte garantin. Processorteknik ansvarar inte för transportskador, skadat eller öppnat paket. I alla sådana fall ska kunden reklamera till transportören/posten."

Det bör då vara garanti på reperationen som dom gjort, så har du pratat med dom? om det är så att du fått tillbaka det du lämnat in, kopplat in det i bilen, insett att det ej fungerar/har samma fel och börjar skriva dessa inlägg utan att ha ringt/tagit kontakt med firman så känns det lite oseriöst från din sida.

Du läste det här antar jag?

"kretskortet på baksidan var fysiskt förstört och dataminnet var raderat och ersatt med en text "mamma"."

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 oktober 2010
MIKK0 skrev:
Slash skrev:
Text om garanti

"kretskortet på baksidan var fysiskt förstört och dataminnet var raderat och ersatt med en text "mamma"."

Dom kan ha skickat fel? man ska ändå prata med företaget, vad är problemet med att prata? om man ej har pratat/försökt ta kontakt med företaget i fråga så är ens kritik/varning ej värd någonting då ett stort misstag kan ha skett.
Senast redigerat av Slash (29 oktober 2010)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Designer.
1 260 Inlägg
29 oktober 2010
Slash skrev:
MIKK0 skrev:
Slash skrev:
Text om garanti

Dom kan ha skickat fel? man ska ändå prata med företaget, vad är problemet med att prata? om man ej har pratat/försökt ta kontakt med företaget i fråga så är ens kritik/varning ej värd någonting då ett stort misstag kan ha skett.

Självklart ska man kontakta företaget!

Menade mer "om det är så att du fått tillbaka det du lämnat in, kopplat in det i bilen, insett att det ej fungerar/har samma fel...". Finns ju ingen anledning att försöka koppla in nått som är "fysiskt förstört".

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Skåning
739 Inlägg
29 oktober 2010
Jag hade undersökt detta vidare..

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Administratör
11 955 Inlägg
29 oktober 2010
Det finns alltid två sidor i en sån här sak. Därför är varnings-trådar som dessa inget vi tillåter på Garaget. Kontakta konsumentverket alternativt polisen om ni tycker att brott har begåtts.

Måste tyvärr låsa här.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök