3248
Sök

B23ft med 16v topp,

331 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
tjenna, jag är jävligt sugen på att konventera min b23ft motor med en go 16 v topp, min fråga är , passar 16v toppen rakt på blocket utan förändringar. o va e de för skillnad mellan b234 eller b23ft om man bara tänker på själva blocket , vet att man måste bvta grenrör o insug men mitt problem e om toppen passar rakt på o om man måste göra om elsystemet med att byta boxarna eller om man kan köra med dom gammla 740 turbo boxarna:)

tacksam för svar, MVH: Robin

4 001 Inlägg
1 november 2010
sök och du skall finna, det startas 1 sån här tråd om dagen.

Kamremsdrivning och urtag ur kolvarna för ventilerna måste göras och en del annat.

Hur mycket effekt har du nu och hur mycket har du tänkt dig att plocka ur?
8v toppen räcker väldigt långt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

10 287 Inlägg
1 november 2010
Som Kolvas säger.

Dessutom:

Har du LH 2.2 ? Då måste du byta till LH2.4 för att ha en sportmössa att få det att lira (eller gå på eftermarknadsprut)

Det krävs att du hittar nån som är helt blind på bilprovningen om du skall lyckas komma igenom hallen. Att besikta lagligt går inte.

Och du har en B230FT, inte en B23FT...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

331 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Sharky skrev:
Som Kolvas säger.

Dessutom:

Har du LH 2.2 ? Då måste du byta till LH2.4 för att ha en sportmössa att få det att lira (eller gå på eftermarknadsprut)

Det krävs att du hittar nån som är helt blind på bilprovningen om du skall lyckas komma igenom hallen. Att besikta lagligt går inte.

/Göran

okki, ska kolla lite på det, smile

331 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
Sharky skrev:
Som Kolvas säger.

Dessutom:

/Göran

har inte mappat bilen med den är la god för 250-300 hk med bra inställning, men är med sugen på en 16v turbo, de e drf jag vill byta, smile

2 Inlägg
3 november 2010
du fattar ju inget fisken . lägg ner du gör dej bara pinsam, börja med att ta körkort fö faskiken!

331 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
JockeGrahn skrev:
du fattar ju inget fisken . lägg ner du gör dej bara pinsam, börja med att ta körkort fö faskiken!

jaja!!

212 Inlägg

Sök