3851
Sök

Passar lambdan fårn 2.2 till 2.4 på 740

27 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
#1
jag har såna jädra problem med denna lambdasond, kan det vara taskig kontakt i skarven eller dåli jord i avgasröret som gör att den ligg på 0.5v konstant? och det är så att jag har en 740 sen förr som lambdan sitter på grenröret, bosch säger att man bränner upp den om man sätter den på en 2.4, men jag tycker ju att det borde vara mest logiskt att den klarar att sitta nere vid katten, för där blire ju inte lika hett, och förvärmningen går snabbare, för det känns inte som att ja vill köpa en bosch originall sond med kabel för runt 1500 - 2000:- sen så blire inte n¨å bättre

The one and only
1 091 Inlägg
7 november 2010
#2
Om värdet ligger fast på 0,5V så är sonden kass, bara att byta. Jo det borde väl gå att ta sonden från 2,2 motorn. Bara att prova ju o se om du får ett bättre pendlande värde.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

27 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
#3
Volvo Knugen skrev:
Om värdet ligger fast på 0,5V så är sonden kass, bara att byta. Jo det borde väl gå att ta sonden från 2,2 motorn. Bara att prova ju o se om du får ett bättre pendlande värde.

måste vara nå fabriksfel på den, tog ut den satt dit den, körde 10 mil sen felkod och den där spänningen, va dum som inte mätte då ja nyss monterat den och provkört, men jag få väl testa och ta den från gamm bilen,  lär ju va samma grejer, är ju en bosch iaf, för annars så är det väl så att den ska få jord igenom avgasröre? Och det skumma just nu är att om jag nollar styrdonet, har jag inga felkoder alls, den kan stå i 15 - 30 min på tomgång sen kör jag en sväng, inga då heller utan det är som när jag passera 5 mil den ge felkod. vadan detta? den ger inpulser att jag får rätt mängd bränsle å luft tills jag kört ett tag?


Sök