3291
Sök

Hjälp med fjärrstyrt c-lås Volvo 740

37 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Har skaffat fjärrstart till bilen och har försökt och försökt men får det inte att fungera.
Det ska kopplas in i tändningslåset men jag är lite osäker på vilka kablar som är vad.

Bilen är en volvo 740 och jag behöver lite hjälp med vilka kablar som är första tändningsläget och tändning.
Någon som kan hjälpa mig?

EDIT:
Lite fakta om vad jag har för något. Jag har alltså köpt ett larm med c-låsstyrning och fjärrstart.
Har fått ordning på ovanstånde problem.  Men har fått ett nytt problem. Nu så går säkringarna(15A) sönder till c-låsfunktionen när man låser eller låser upp. Någon som vet vad det kan vara för fel? eller som har haft/har samma problem?

Tacksam för alla svar. MVH xxBluexx
Senast redigerat av xxBluexx (27 oktober 2010)

Volvo=Världens och landets vackraste objekt

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
16 oktober 2010
xxBluexx skrev:
Har skaffat fjärrstart till bilen och har försökt och försökt men får det inte att fungera.
Det ska kopplas in i tändningslåset men jag är lite osäker på vilka kablar som är vad.

Bilen är en volvo 740 och jag behöver lite hjälp med vilka kablar som är första tändningsläget och tändning.
Någon som kan hjälpa mig?

Lite nyfiken bara: Vad ska man ha detta till?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

37 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Jag har skaffat larm med fjärrstart:P men det vill inte gå som jag vill

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
16 oktober 2010
xxBluexx skrev:
Jag har skaffat larm med fjärrstart:P men det vill inte gå som jag vill

Aha...du menar en liten dosa som du kan sätta på larmet samtidigt som centrallåsen går igen?

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

37 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Precis, kan du hjälpa mig?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
16 oktober 2010
xxBluexx skrev:
Precis, kan du hjälpa mig?

Tyvärr inte, jag blev bara nyfiken. Jag tror säkert att det kommer nån som vet detta. Lycka till!

/Benny

Min youtubekanal!

37 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
okej synd, får hoppas de.

37 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Menar du inte att det är fjärrstarten du inte får fart på?

Ja det är bara de som inte vill fungera. har försökt men utan resultat.

Forummoderator
17 996 Inlägg
16 oktober 2010
Kanske kan hjälpa. En 740 är mycket bra bil att montera in en fjärr på!

Mercedes W124: http://www.garaget.org/video/4wu7vynm39c5

Volvo 740: http://www.garaget.org/video/kkdebol23pl6 (Dock utan beskrivning.)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

149 Inlägg
9 november 2010
När vi är inne på detta ämnet. Lite sugen på att krångla med detta till min kärra, mest bara för att ha på vintern nu då.
Hur kan man komma undan billigast? Grundläggande kunskaper finnes, eller nog för att koppla i en 740 iaf!
Förslag annars?

Forummoderator
17 996 Inlägg
9 november 2010
Börja med att köp en fjärr som ger 12volt ut. Sen:

Ta isär panelen under ratten. Kablar till låset bör finnas lätt tillgängliga nu. Mät dig fram till vilka som får +12v när tändningen går på. Kopplar du in fjärren på enbart "tändning" är det inte säkert att kupefläkten går. Koppla ihop kanske?

Ett växlande relä som får ström från "fjärren" kopplas till startmotorkabel. (mät)
Relät lämnar ström till startmotorn till det drar och denna signal får du från D+ på generator. (Laddar bilen så går den...)

Klart. Avsäkrat och brytare att rekommendera. Annars kommer bilen att starta själv så fort tändningen slås på.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

149 Inlägg
9 november 2010
Jo det har jag koll på. Det var mest vart man hittar fjärren samt reläna. Vet att det finns färdiga kitt för någon tusen. Väldigt liten lust att slänga ut det på vinterskrothögen.

37 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
Jag har fått ordning på mitt larm nu med fjärrstart och det fungerar kanon:D Är väldigt nöjd.

Sök