2645
Sök

Angående Dumpventil!!!

Bilälskare
283 Inlägg
15 november 2010
öppen dump suger, har flera polare som testat, dem förlorade mot mig ändå på motorvägen, vi hade lika många hk, lakadana bilar och jag hade återcirkulerande, dem förlorade  mot mig

Lejon, född under 1990 talet, älskar bilar, streetrace, dragrace, allt inom motor:D:D

Ointresserad.
936 Inlägg
15 november 2010
klawd22 skrev:
öppen dump suger, har flera polare som testat, dem förlorade mot mig ändå på motorvägen, vi hade lika många hk, lakadana bilar och jag hade återcirkulerande, dem förlorade  mot mig

Nu förstår jag inte?

Teabag appreciation club.

930 Inlägg
15 november 2010
Snitch skrev:
klawd22 skrev:

Nu förstår jag inte?

haha inte jag heller.
Du kan ju kolla på filmen jag länkade, där ser du klart och tydligt att det inte blir någon som helst skillnad med öppen.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

429 Inlägg
16 november 2010
klawd22 skrev:

Asså en dump i sig ger ju ingen effekt, dock så ser den ju till att motorn snabbt får effekt på ett sådant sätt som skonar turbo, spjäll m.m. Men mest effekt får du ju utan  ta rallybilar som exempel de har ju kvar större delen av laddtrycket när de gasar på igen.

Den effektskilllnad som finns mellan öppna respektive återcirkulerande dumpar kan nog bara mätas i en testbänk ,och då får du nog ha dom stora glasögonen på dig för att se någon marginell skillnad.

Rätta mig om jag har fel.

OJ! kom på mig själv nu, om det var likadana bilar med lika effekt, vad utgör du den återcirkulerande för skilland? eftersom den vann.....?
Senast redigerat av Swemil93 (16 november 2010)

1 813 Inlägg
16 november 2010
jag har Audi A4 1,8T 97a kör med öppendump å har inga problem som helst med det.. bilen går som den ska å tomgången e som det ska.. ! kanske tappar några hk men skit samma många bilar som kör om mig ändå wink

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Ointresserad.
936 Inlägg
16 november 2010
Swemil93 skrev:
OJ! kom på mig själv nu, om det var likadana bilar med lika effekt, vad utgör du den återcirkulerande för skilland? eftersom den vann.....?

Ingenting, föraren sög förmodligen.

Teabag appreciation club.

429 Inlägg
16 november 2010
Ah de måste den ju ha gjort, eftersom bilarna hade exakt samma specs smile

7 120 Inlägg
16 november 2010
Att köra utan dump funkar också bra

429 Inlägg
16 november 2010
Låter gott om inte annat! wink

Ointresserad.