bränsletrycks regulator fixa tädningen antingen bonnit eller dyrt antingen mappa bilen eller borra om vevaxelgivaren å sen höja soppa trycket å andra spridare
ska du konvertera av miljöskäl eller ekonomiska skäl?
E85 ger en högre förbrukning på mellan 25-30% med tanke på dagspriserna så skulle du spara ca 10öre per mil baserat på en bil som drar 1l/mil bensin. Med tanke på vad en "riktig" konvertering skulle gå på så skulle de ta många mil innan de skulle börja gå plus De var annorlunda för ett antal år sen då pris skillnaden var större
Idagsläget köper folk mest etanol/bensin bilar av skatt/fri parkering skäl
Miljöskälen har väl diskuterats lite fram och tillbaks med tanke på framställningen.
Om du nu ändå vill göra de så ska du nog kolla över bränsle rör och slangar pga att E85 ska tydligen slita mer på dom.
E85 ger en helt annan karaktär på motorn med ! Sen att e85 sliter med är en lång diskussion det den gör är att den fort bort mer skit från tanken så du kommer få byta filter efter ett gäng mil...Min 740 drog ca 1,3milen med e85 konverterad å blev duktigt roligare å köra men jag gjorde mer men min utgång va e85 konvertering å bara de gjorde en hel del på kör känslan