2977
Sök

Hur fäster man dämp matta i baslådor?

Solfilmsmontör
947 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
#1
Hejsan. Har idag varit o köpt alla grejor som ska användas i mitt bas bygge. Det ända jag undrar nu är hur man fäster dämp matta i lådan. Det jag vet är att man inte ska sätta det på baffeln. Men ska man limma fast dämp mattan eller ska man bara "låta den ligga" löst?

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
#3
Slave_joe skrev:
häftpistol?
det skulle ju kunna vara en metod

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

21 761 Inlägg
26 november 2006
#4
Eller spraylim, det ska tydligen fungera bra.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 november 2006
#5
Ja det går på ett jämt ut, jag brukar använda häftpistolen, bra att jaga folk som är framme och pillar på allt när man býgger med...


Jajjemen!
1 512 Inlägg
26 november 2006
#6
Har också kört med häftpistolen.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

3 Inlägg
26 november 2006
#7
lim är absolut det bästa man kan ha

21 761 Inlägg
26 november 2006
#8
bumpe skrev:
Ja det går på ett jämt ut, jag brukar använda häftpistolen, bra att jaga folk som är framme och pillar på allt när man býgger med...
Skulle vara kul att se, filma nästa gång.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
#9
hehe, tackar för svaren. Körde igång med häftpistolen och oturligt nog tog klamerna slut... Så nu står jag där vilse i min egen trädgård. Får väll fortsätta imorrn då om jag inte limmar dit de sista bitarna.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Miklen
26 november 2006
#10
Lim smile

21 761 Inlägg
26 november 2006
#11
Kornz skrev:
hehe, tackar för svaren. Körde igång med häftpistolen och oturligt nog tog klamerna slut... Så nu står jag där vilse i min egen trädgård. Får väll fortsätta imorrn då om jag inte limmar dit de sista bitarna.
Det är ju mörkt nu, smyg in i grannens garage och "låna" lite.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
#12
Drönirettab skrev:
Kornz skrev:
hehe, tackar för svaren. Körde igång med häftpistolen och oturligt nog tog klamerna slut... Så nu står jag där vilse i min egen trädgård. Får väll fortsätta imorrn då om jag inte limmar dit de sista bitarna.
Det är ju mörkt nu, smyg in i grannens garage och "låna" lite.
Haha, då springer han ut med paintball geväret o pangar på mig. Provade med trälim det var ingen höjdare så farsan tog fram lite super set (limmar allt o lite till ungefär) och det funkade riktigt fint. Har lagt upp lite bilder på projektet i mitt galleri där ni kan följa det. Är klar för idag, men kommer givetvis att fortsätta imorrn.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

115 Inlägg
26 november 2006
#13
hurdan matta har du? finns ju sånna av bomullsliknande material och sen finns asfaltsmatta..som är en tung svart platta, lite klibbig..som man värmer med värmepistol på plats

Ground Zero från www.Blekingebilradio.com
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=360824 min co-pilot Micke i slipning!

Solfilmsmontör
947 Inlägg
26 november 2006
Trådstartare
#14
NiTroN skrev:
hurdan matta har du? finns ju sånna av bomullsliknande material och sen finns asfaltsmatta..som är en tung svart platta, lite klibbig..som man värmer med värmepistol på plats
Det var nått konstigt material likt bomull, köpte det på micro (MDS). Tror det kommer funka fint.
Senast redigerat av Kornz (26 november 2006)

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.


Sök