2808
Sök

Byte av motor i CRX -88

369 Inlägg
2 november 2006
Trådstartare
Hejsan.
Nu är det så att min motor ska bytas ut mot en annan motor..
Nu har jag snålmotorn på 109 HK (Honda CRX -88 för dom som ej förstod det)

Men nu har jag förstått att det är en hel del saker å byta ifall man ska byta till en VTEC motor från en annan CRX (150 HK motorn tänkt ja på då)

Men sen börja jag fundera på om man måste byta samma saker om man lägger i en DOHC motor (125 HK motorn,ej VTEC) ??

Måste man byta låda,drivknutar,fästen,kabelhärva och dylikt om man sätter i 125 HK motorn ??

har inte lagt namnena på minnet på motorerna som ni märker. men ni borda veta vilken motor jag pratar om smile

MYCKET tacksam för svar!
/ BuuMi

Hård och Hårig!
38 Inlägg
7 november 2006
BuuMi skrev:
Hejsan.
Nu är det så att min motor ska bytas ut mot en annan motor..
Nu har jag snålmotorn på 109 HK (Honda CRX -88 för dom som ej förstod det)

Men nu har jag förstått att det är en hel del saker å byta ifall man ska byta till en VTEC motor från en annan CRX (150 HK motorn tänkt ja på då)

Men sen börja jag fundera på om man måste byta samma saker om man lägger i en DOHC motor (125 HK motorn,ej VTEC) ??

Måste man byta låda,drivknutar,fästen,kabelhärva och dylikt om man sätter i 125 HK motorn ??

har inte lagt namnena på minnet på motorerna som ni märker. men ni borda veta vilken motor jag pratar om smile

MYCKET tacksam för svar!
/ BuuMi

Bara du får i en ny motor så ja kan köpa din:D

///M
Full gas i varje fas!
Living my life sideways!
Åländsk glop since 1988

Dude
197 Inlägg
7 november 2006
vet inte riktigt

Ät aldrig snö som blivit gul!

28 Inlägg
27 november 2006
om du ska byta till d16z5 motorn måste du i alla fall byta ecu, möjligtvis kablaget. hur det är med växellådan vet jag inte men köp tillhörande låda för z5 för att vara säker, finns en d16z5 motor ute på blocket nu för 3500 tror jag. annars sök på www.bildelsbasen.se där hittar du honda motorer, tyvärr oftast utan låda och andra saker som behövs vid ett motorbyte...

Representant för Lsd motorsports i sverige, märkesdelar som HKS, ACT, Skunk2, Invida mm

Sök