bluie skrev:
Det tradiga är att jag fick se igår också att det sitter en helt orginal toppackning på bilen! (fast ägaren sa att det var en speciell som satt på, som skulle palla laddtryck)
Det fungerar alldeles utmärkt med originalpackning om man har ordning på sina grejjer.
Vidare är laddtrycket inte det som frestar på packningen i sig.....utan förbränningstrycket.
Man kan få väldigt högt förbränningstryck utan speciellt mycket laddtryck och vise versa.
bluie skrev:
Den har lösts upp i ena hörnet och där trycker den ut olja just nu!
Den har löst upp sig alltså.....en stålarmerad grafitpackning?
Du får ursäkta men det är inte så att du gissar lite mycket?
Att det läcker i hörnet (gissar att det är främre hörnet på växellådssidan?) är lite av "standard" för motortypen och beror ofta på att skruvarna släpper på den sidan.
Lösning är efterdragning av toppen.
Jag har aldrig sett att packningen har löst upp sig.....
bluie skrev:
Övertryck i vevhusventilationen hur åtgärdar man det?
Först skall du konstatera att du har problemet....sedan åtgärdar du det.
Men varför man får övertryck är ofta:
-Täppt ventilation
-Hög blow by (kassa kolvar, kass kolvringar, repiga cylindrar)
ofan, då har man lärt sig nåt nytt, jag har alltid fått "moped-varning" på silikon
Ja tänk va olika man kan tycka....jag tycker silikon är hur gött som helst och inte det minsta "moppe"