2355
Sök

King cab Navarra som "hoppar på 3 cylindrar"!?

69 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Har en KC Navarra-04a som idag plötsligt började hacka och gå orent till och från. Känns precis som en bensinare som hackar på 3 cylindrar!? När den låter så hör jag ett svagt elakt "lagerljud" tror jag det kan vara. Och JA, bilen har utbytta vevlager för 2 månader sen(700mil sedan).
Den här bilen har redan kostat mig 3 sorger och 7 bedrövelser...har någon en aning om vad som kan ha hänt?

Det här hände förra vintern också, då ver det packboxen mellan motor och vxlådan som for vilket fick den att "blöda" olja....nu är det snustorrt på backen. Snälla hjälp!

888 Inlägg
25 november 2010
När du bytte vevlager hade du isär motorn då eller dom byttes på plats?

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
25 november 2010
KC Navarra är ökända för sina motorer. Kan nog vara få att du har en bedrövelse till på ingång.

Men uppsök en verkstad, så dom kan kolla den.

Lev livet, det kan ta slut fort

69 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
När du bytte vevlager hade du isär motorn då eller dom byttes på plats?

Hmm...? Jag lämnade bilen på morgonen och hämtade den på kvällen på Nissan i Östersund?! Så svar på din fråga - har inte en aning.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
25 november 2010
Lagrena på dom motorerna byts med motorn på plats i bilen.

Då man gör den operationen så måste man dela lite på motor o låda och det finns risk att vevaxelgivaren fått stryk. Ta loss den o kolla hur den ser ut.

69 Inlägg
26 november 2010
Trådstartare
Nu har skiten stått i varmgarage över natten och den går lika orent. Går mest orent vid "hög" belastning, dvs uppförsbacke eller gasen i botten...
Ge mig ett uppslag är ni snälla...  Vid den högre belastningen/orenheten hörs en lite mer högfrekvent knarrande/skärande ljud. Kan inte beskriva det bättre än så?

Sök