Har en KC Navarra-04a som idag plötsligt började hacka och gå orent till och från. Känns precis som en bensinare som hackar på 3 cylindrar!? När den låter så hör jag ett svagt elakt "lagerljud" tror jag det kan vara. Och JA, bilen har utbytta vevlager för 2 månader sen(700mil sedan). Den här bilen har redan kostat mig 3 sorger och 7 bedrövelser...har någon en aning om vad som kan ha hänt?
Det här hände förra vintern också, då ver det packboxen mellan motor och vxlådan som for vilket fick den att "blöda" olja....nu är det snustorrt på backen. Snälla hjälp!
Lagrena på dom motorerna byts med motorn på plats i bilen.
Då man gör den operationen så måste man dela lite på motor o låda och det finns risk att vevaxelgivaren fått stryk. Ta loss den o kolla hur den ser ut.
Nu har skiten stått i varmgarage över natten och den går lika orent. Går mest orent vid "hög" belastning, dvs uppförsbacke eller gasen i botten... Ge mig ett uppslag är ni snälla... Vid den högre belastningen/orenheten hörs en lite mer högfrekvent knarrande/skärande ljud. Kan inte beskriva det bättre än så?