1:an ställer man väl fan tomgången med ? 2:an ställer man väl "blandningen" ?
Vad jag har lärt mej, och det var hur jag gjorde med min gamla b230a
Inte när jag ställde tomgången på min 240 i alla fall, funkade prima med 2:an. Tittar man på bilden så ser man att kanalen vid 2:ans skruv går vidare till magnetventilen, som stryper av lufttillförseln när man stänger av motorn för att undvika glödtändning
Blandningen ställer man på 8mm muttern på undersidan av förgasaren.
1:an ställer man väl fan tomgången med ? 2:an ställer man väl "blandningen" ?
Vad jag har lärt mej, och det var hur jag gjorde med min gamla b230a
Inte när jag ställde tomgången på min 240 i alla fall, funkade prima med 2:an. Tittar man på bilden så ser man att kanalen vid 2:ans skruv går vidare till magnetventilen, som stryper av lufttillförseln när man stänger av motorn för att undvika glödtändning
Blandningen ställer man på 8mm muttern på undersidan av förgasaren.
förklara då varför varje gång 1'an skröv in sej hade jag en tomgång på 500 (hostade och dog hela tiden) och när jag skröv ur den kunde jag välja mellan 500-1700 varv. Och när en kompis vred på den andra fick han en förbrukning från 1.6 till 1.3 och en väldigt slö motor.. ?
1:an ställer man väl fan tomgången med ? 2:an ställer man väl "blandningen" ?
Vad jag har lärt mej, och det var hur jag gjorde med min gamla b230a
Inte när jag ställde tomgången på min 240 i alla fall, funkade prima med 2:an. Tittar man på bilden så ser man att kanalen vid 2:ans skruv går vidare till magnetventilen, som stryper av lufttillförseln när man stänger av motorn för att undvika glödtändning
Blandningen ställer man på 8mm muttern på undersidan av förgasaren.
förklara då varför varje gång 1'an skröv in sej hade jag en tomgång på 500 (hostade och dog hela tiden) och när jag skröv ur den kunde jag välja mellan 500-1700 varv. Och när en kompis vred på den andra fick han en förbrukning från 1.6 till 1.3 och en väldigt slö motor.. ?
Ingen aning, men så som jag visat har jag blivit lärd att det funkar, och det har det gjort på min bil i alla fall.
Kan tänka mig att 1:an eventuellt skulle ha någon inblandningsfunktion. På småförgasare finns det en sk blandskruv som man kan finjustera blandningen vid lågvarv och den ändrar man lufttillförseln med helt enkelt, vilket i sin tur påverkar tomgången.
Huvudblandningen måste i alla fall finnas på själva förgasaren, det ska vara skruven på undersidan. För att justera blandningen påverkar man bensinflödet och det finns ingen bensin i insuget att justera.
Inte när jag ställde tomgången på min 240 i alla fall, funkade prima med 2:an. Tittar man på bilden så ser man att kanalen vid 2:ans skruv går vidare till magnetventilen, som stryper av lufttillförseln när man stänger av motorn för att undvika glödtändning
Blandningen ställer man på 8mm muttern på undersidan av förgasaren.
förklara då varför varje gång 1'an skröv in sej hade jag en tomgång på 500 (hostade och dog hela tiden) och när jag skröv ur den kunde jag välja mellan 500-1700 varv. Och när en kompis vred på den andra fick han en förbrukning från 1.6 till 1.3 och en väldigt slö motor.. ?
Ingen aning, men så som jag visat har jag blivit lärd att det funkar, och det har det gjort på min bil i alla fall.
Kan tänka mig att 1:an eventuellt skulle ha någon inblandningsfunktion. På småförgasare finns det en sk blandskruv som man kan finjustera blandningen vid lågvarv och den ändrar man lufttillförseln med helt enkelt, vilket i sin tur påverkar tomgången.
Huvudblandningen måste i alla fall finnas på själva förgasaren, det ska vara skruven på undersidan. För att justera blandningen påverkar man bensinflödet och det finns ingen bensin i insuget att justera.
ajja, jag kan ju ha fel.. bara att börja gräva ner sej i böckerna