3358
Sök

Volvo 740 GL -85 startar inte efter misstänkt soppatorsk..

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Godkväll!

Tankmätare å Tripmätare fungerar inte så nu vet ni att det är svårt att hålla koll på soppan..
Men, Tror det vart soppatorsk, Märkte ingenting på vägen hem från affären, men sen när jag skulle ut en sväng till så vela han bara gå ett tag, Rörde jag gasen så dog den, Med Choke så gick han en stund sen dog han, Så misstänker att såsen tog slut..

Slängde i ca 5 liter ny soppa och skulle starta men startar fan inte..
Är det för liten mängd soppa som jag lagt i eller vad kan det vara? :S

Sen hur fixar man tankmätaren på 740? Standardfel på dessa.. Yakasimätare eller hur det stavas..

Mvh Niklas.

Audis in Scandinavia Crew

Hobby Fotograf
650 Inlägg
28 november 2010
Vet inte felet men det är bara att byta tankarmaturen i tanken så borde din mätare hoppa igång igen!

Mvh Joakim

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
28 november 2010
förgasarsnurra? isf häll i mer soppa och sug gärna upp soppa fram till pumpen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

551 Inlägg
28 november 2010
Kan vara skit i förgasarn med smile

Volvo For Life =)

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Ska testas imorgon när ljuset kommer tongue

12 Inlägg
28 november 2010
Ett standard fel på många äldre volvos är just att temp och soppa mätarna pajjar. Du får byta hela mätartavlan för att få det att fungera som lättast eller bara byta ut själva tankmätarn i mätartavlan. Bara hämta en på skroten. Hade samma fel på gammal 740 och jag bytte mätartavlan och då fungerade det. den var nog inte så dyr heller. Typ200-500kr har jag för mig. Fast även denna pajjade innan jag han sälja vidare bilen.

Audi A4 1.8T

Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Ja antingen den eller armaturen som rostat :S Drygt att inte se mängd bensin tongue

Hobby Fotograf
650 Inlägg
28 november 2010
Jag kan bara dela med mig av mina upplevelser att jag har haft 2 740:isar och på båda dom har det varit armaturen + att jag har bytt på 2 av mina kompisars bilar och då var det också armaturen i tanken smile

Sök