3170
Sök

Volvo 740 16V -88 Svårstartad när den är kall

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Tja!

Volvon är seriöst svårstartad cool batteriet orkar knappt dra runt motorn när den till sist startar.. När jag vrider på nyckeln så visar den först inga tendenser till att starta.
Det är precis som att den inte tänder..

Helt plötsligt tänder den till för nån sekund och varje gång den tänder till måste jag börja om hela proceduren med att vrida nyckeln, och så får jag hålla på tills den startar..

När den sen är varm, så startar den och går som den ska!hmm

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Ingen som vet?

Smålänning
7 883 Inlägg
25 november 2010
Skulle ta felkoder. Skulle annars byta tempgivaren och kolla så kallstartspridaren för ström.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
twin_cam skrev:
Skulle ta felkoder. Skulle annars byta tempgivaren och kolla så kallstartspridaren för ström.

Har kollat felkoderna och den visar tempgivare, så byte den hjälpte inte.. har byt kallstartsgivarn oxå, hjälpte inte det heller..

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Ingen alls som har nåt tips!?

Tacksam för alla svar!!!

403 Inlägg
27 november 2010
Jo jag har tips, hade samma fel, det var fel kabel som satt till motortempgivaren, mät upp om du har ström i din, så länge de inte visar 0 så är de lungt;P samt är du säker på att du köpt rätt givare? finns 2 olika tydligen, en till Lh 2.2 och en till lh 2.4, som är till olika årmodeller, du ska väl ha till 2.4.

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Finns ju två givare på blocket jag har bytt båda två...

Näe jag är inte helt säker på att jag har köpt rätt, men är det sån stor skillnad mellan dom två så att bilen blir så seriöst svårstartad!? neutral

Ska kolla upp det där med kabeln!!! smile

Tack!!!!

403 Inlägg
28 november 2010
det var vad jag fick veta, att de finns 2 olika. jag köpte min på mekonomen med mitt regg nummer. så jag var helt säker på att ja fick rätt;P

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
Ok! Köpte min på mekonomen oxå, så borde ju va rätt givare då!?

Tack för tipset!!!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
28 november 2010
ehm,, felet är ju helt klart batteriet !
inga givare gör så att motorn knappt går runt.

åk till en verkstad och testa batteriet, dom har en liten grej som visar om det är dåligt eller ej
Senast redigerat av mk2_power (28 november 2010)

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
mk2_power skrev:
ehm,, felet är ju helt klart batteriet !
inga givare gör så att motorn knappt går runt.

åk till en verkstad och testa batteriet, dom har en liten grej som visar om det är dåligt eller ej

Nej! Man får köra med startmotorn så pass länge, så att batteriet blir kraftlös när den till sist startar
så svårstartad är den när den e kall!

Ber om ursäkt om tråden är otydlig!

Sök