"4länken" är bra på såvis att du har 4länkar som du justera på alltså så är hjulvinklarna lätta att ställa som man vill.
En annan sak som är bra är att bakaxelns diffhus sitter fast monterad och kardanaxeln behöver på så sätt inte röra sig med bakaxeln.
Dessutom är ju en sådan "klump" ganska tung vilket höjjer den ofjädrade vikten om den måste föjlja med axeln upp å ner som på en icke 4 link= obra.
Ger alltså bra väghållning men är ganska dyrt och lite komplicerat att ställa in och används därför ofta på tävlingsbilar där fördelarna uppväger priset.
Pratar man icke tävlingsverksamhet är det rätt bra för komforten då varje hjul blir individuellt upphängt/fjädrat därför gör man en "variant" av 4länken på en modern större bil.
En "wattlänk" är bra då den hindrar bakaxeln att röra sig i längsled när fjädringen trycksihop/dras ut som blir resultatet med ett vanligt "panhardstag".
Ger bra väghållning och är bra för startegenskaperna.
Vanlig stel axel med wattlänk:
Hade det varit en fyrlänk hade diffklumpen monterats i en "ram" som sitter fast i karossen och från dessa hade 4 armar (eller linkar) gått ut till varje hjul.