2404
Sök

Köpråd : Mercedes e230 97-

34 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
Tjena jag har kikat lite på blocket efter en bruksbil och fastnat lite på mercedes e-klass har tänkt och lägga högst 30 tusen.. har spanat in denna lite grann http://www.blocket.se/goteborg/Mercedes … 16&w=2 något speciellt man ska kolla när man kollar på en sån här bil? Har bara ägt volvo och audi innan så jag är inte speciellt kunnig när det gäller mercedes.. MVH

17 Inlägg
9 november 2010
kolla efter glapp i bakvagnen dom har typ 400 stag smile sen rost de finns nog inte en såndär bil utan rost tyvärr annars går dom bra min 290 hade gått 59000 mil när jag sålde den smile

34 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
okej ja rosten har ja hört talats om skall försöka hitta ett exemplar som klarat sig hyfsat bra. Okej vet du hur är priserna på reservdelar till dessa bilar?

6 632 Inlägg
9 november 2010
Kolla framfjädrarna också..inte de hållbaraste

De/Dem

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 november 2010
Reservdelspriserna håller normal nivå, det vill säga du lämnar inte handlaren med ett leende på läpparna men det hade inte varit billigare hos tex. Volvo. Audi har dyra delar, så i och med att du har ägt bilar av båda märkena har du förmodligen en aning!

Angående E-klass, en mycket trevlig vagn men kom ihåg rosten som nämnts. Någon bil som klarat sig "hyfsat" hittar du inte utan det är i så fall lagade bilar. Och det är en stor chans att dessa rostar igen...

Men kom ihåg, det är enbart skönhetsrost och i övrigt har Mercedes ett bra skydd. Du behöver alltså inte vara orolig för nedslag på besiktningen etc. Ett annat vanligt fel är att elen krånglar, men det gäller de flesta moderna bilar.

Men det är en mycket trevlig bil som kommer rulla långt om du sköter den, är du inte en sådan som är petig med rost är det inget dumt val alls. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 Inlägg
12 december 2010
Kolla spindelleder smile och som sagt jätte fin bil förutom att dom rostar som ingen annan bil, lycka till big_smile

264 Inlägg
12 december 2010
kolla efter rost runt om dörrlister(vik undan dom o kolla) och underkant på bakdörrar osv. även listerna på
dörrsidorna kan det rosta bakom. runt låset på bakluckan är även rätt vanligt. Du kan alltid räkna med rost
på någon av dessa ställe. Men lägger du ner lite tid och gör rejäla lagningar eller får det gjort av någon som
kan så håller det smile Men kommer du över ett av dom värre exemplaren så välj en annan. Fräscha 210or är  sköna bilar i allmänhet ^^

...has left the building...
4 474 Inlägg
12 december 2010
Jk92: Vill du verkligen åka omkring i en bil som är ljusblå till o med förardörren o därefter mörkblå? smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök