har en Mazda 323 4wd Combi. vill trimma den, ev sätta på en turbo. vilka sätt finns det att trimma en sådan motor? är inte så kunnig på trim och dylikt. som den står nu är motor och driv lina helt orörda. tacksam för svar !
galen av att skruva på allt som går! främst mazdan eller gårdstraktron.
" funkar det inte första gången, provar vi igen! "
En rubrik måste vara utformad så att andra läsare direkt kan se vad tråden handlar om, i detta fallet är det ju högintressant med vilken bilmodell det gällde.
En väl utformad och informativ rubrik gör ju att folk som kan just Mazda 323 kanske hajar till och klickar sej in på din tråd, istället för att missa den och surfa vidare. Och folk som av någon anledning inte vill ha med Mazda att göra slipper gå in i tråden och vara negativa och dryga
*turboforssen, vart sitter det? och hur gör man för att ta bort det?
Han drev me dig Du får skriva exakt va d e för motor och om d e insprut lr förgasare m.m om man ska kunna fundera ut va du kan göra me den fast antagligen går inte göra så möe
det är en 1,6 insprut. vet inte riktig va jag vill göra. skulle vilja ha en sån motor som sitter i 323f doch turbo tror jag den heter. dom tycker jag kan gå riktigt gött.
så fundera på va mkt skillnad det är på dom motorerna,(ska kolla upp vad jag har) om det kanske skulle gå att ta en sån och bygga över turbo till den som sitter i combin jag har:P
det är en 1,6 insprut. vet inte riktig va jag vill göra. skulle vilja ha en sån motor som sitter i 323f doch turbo tror jag den heter. dom tycker jag kan gå riktigt gött.
så fundera på va mkt skillnad det är på dom motorerna,(ska kolla upp vad jag har) om det kanske skulle gå att ta en sån och bygga över turbo till den som sitter i combin jag har:P
Jag skulle nog satsat på en motor från en 323gtx(1,6 turbo) lr 323gtr (1,8 turbo) 323f har 1,8doch me 131hk o dom går o turbokonvertera ganska lätt me delar från 323gtr/gtx o dom tål endel stryk me. Har själv haft en 1,8l doch me lustgas +50hk o den höll bra
ROLIGT! tycker combin jag har är go, men lite klen vet du om det är väldigt stor skillnad på motorfästena, och storleken på motor, om man typ behöver bygga om kardan tunnel eller likande. mellan gtx´en och gtr´en. mot den jag har nu. den jag har är en 1,6 insprut 90´a. borde den heta något mer? eller är de allt som sagt nybörjare är jag och tacksam för all hjälp och info som kan ges om dom här motorerna
du kan ju kolla regnumret på mekonomen.se så får du upp va d e för motorkod, tror nästan att en 1,8 doch passar rakt i och tuebodelar från en 1,6 gtx passar rakt på din orginalmotor iaf