2942
Sök

Framsystem 6.5" och dörrsidor material

7 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Ska till och köpa framsystem o behöver tips,är ju en djungel när man inte har så bra koll på vad som finns,vad har ni för erfarenhet av dessa 2-vägare
Focal polyglass 165vb   och  165vr
Hertz hsk165
Hertz mlk165
Måste kunna spela rakt in i en dörr utan och bygga låda,ska även bygga dörrsidor från grunden då dom gamla ska sparas,som tur är så är dörrsidan 2-delad så det är iprincip bara raka ytor, vilken tjocklek är passande till själva stommen och är det mdf eller plywood som gäller,tack på förhand,fyll gärna på med 6.5" framsystem som spelar bra.

Mvh Petri

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 december 2010
En kompis har HSK165or i sin bil och det är bra med tryck i dom, men om du kommer placera midbas/mellanregister långt ner och diskanten långt upp så kan jag inte rekommendera det kittet, för dålig spridning på mellanregistret och något jobbig diskant när avståndet blir stort. Själva baffeln skulle jag ha gjort av 12mm MDF, väldigt lätt att jobba med och relativt stumt, plyfa funkar också men är inte alls lika kul att hålla på med om man ska ha lite former.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

4 074 Inlägg
15 december 2010
Petri_ skrev:
Ska till och köpa framsystem o behöver tips,är ju en djungel när man inte har så bra koll på vad som finns,vad har ni för erfarenhet av dessa 2-vägare
Focal polyglass 165vb   och  165vr
Hertz hsk165
Hertz mlk165
Måste kunna spela rakt in i en dörr utan och bygga låda,ska även bygga dörrsidor från grunden då dom gamla ska sparas,som tur är så är dörrsidan 2-delad så det är iprincip bara raka ytor, vilken tjocklek är passande till själva stommen och är det mdf eller plywood som gäller,tack på förhand,fyll gärna på med 6.5" framsystem som spelar bra.

Mvh Petri

MDF funkar och är lätt att få till det snyggt med.
Vet att en del pratar om björkplywood men har ej provat de själv så jag kan inte uttala mig om de.
se bara till att få till en rejält stum å stabil montering oxå..
Lyssnade faktiskt på dessa http://www.blekingebilradio.se/product. … ry_id=1549 idag och jag tyckte dom spela ruskigt snyggt..
Nu är ju dom dessutom billiga som fan så jag skulle satsa på dom om jag vore du.
Lycka till
Senast redigerat av BJonsson (15 december 2010)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

7 Inlägg
15 december 2010
Trådstartare
Finns begagnat system av både hsk o mlk som sett i en hertz demo bil så priset blir ju mycket bra och att det är inspelat,mellan o diskant kommer sitta bredvid varann framme o nere i dörren,12mm baffel runt högtalarna alltså,själva dörrsidan då eller menar du att allt ska va i 12mm,vi tar ett exempel till, 5.25 koaxer i dörrarna och en 6.5" sub under brädan eller  8" beroende på plats typ jl Audio som spelar i små lådor,vilket kommer ge bäst tryck.

Sök