Mr_m skrev:
Där har du juh jävligt FEL.... Bil skatten kanske Sossarna gick in och höjde med inte försäkringsbiten det är de ultra bra M eller (aliansen) för att vara korrekt då, som gjorde efter de kom till makten. Om alla här inne läser nyheterna kan inte jag svara på men understödet till FB bolagen är så pass dyrt att de gick in och höjde beloppet på trafik delen och DET VA INTE SOSSARNA SOM GJORDE DET punkt jävla slut.
Alltså Fb bolagen står inte för hela kostnaderna när någon smäller så man får ligga på sjukan, får ut pengar ifrån försäkringskassan, Utan staten står för en del i detta.
Kan garantera dig att Lundwall läser på lite fler ställen än aftonbladet.se, LO-utskick eller tidningen Arbetaren som du verkar ha som enda källa?
Det förslaget med försäkringen gick Alliansen till val med, det har varit känt länge. Senast jag kollade framröstades dom också som vinnare i valet. Sossarna har höjt allt år efter år, och när Alliansen faktiskt fortsätter med S-politik blir det ett jävla liv, det är komiskt.
Det dom vill hursomhelst är ju att staten INTE ska stå för extrautgifter utan att det ska betalas av dom som brukar bilarna. Tycker personligen att det är konstigt att såna som inte ens äger bil ska betala högre skatter pga att folk krockar och ligger på sjukhus. Tycker inte du? Visst, det slår hårt på mig som bil och mc-ägare men jag gnäller inte förräns jag vet hur utgången blir totalt sett!
S höjde inte 'kanske' bilskatten, det är ju rena fakta och har väl varit det under hela 2006?
Nu står jag inte på någons sida. Utan jag tycker bara att Sverige är på väg ner emot avgrunderna om 15-30 år så kommer det vara vi som är ett U-land.
Jag menar hur normalt är det att beskatta t.ex bensinen med över 8kr per liter, undrar vad staten drar in på det på en dag??? Hur många går inte och jobbar röven av sig varje månad och pröjsar 50% i skatt varje månad???
Ja det är tragiskt, tacka S och mP för den skatten. Dom som betalar 50% skatt tjänar väldigt bra så det går nog ingen nöd på dom eller vad tror du?
Sverige har varit på väg mot ett U-land ett tag nu, men så FORT någon försöker ändra något blir det ett jäkla gnäll. Rom byggdes inte på en dag. Allians-politiken har ju inte ens satt igång för fan haha.
Nu när de höjer Försäkringkostnaderna så borde skatten på lönen, bensinen m.m sjunka, Så funkar det ju i landet over there. Men hur bra är det då för de som knappt har råd med att gå till tandläkarn.???
Tragiskt är det iallafall...
///micke
Det som är tragiskt är att du inte vet vad du pratar om. Skatten på lönen sjunker i Januari. Bensinen har hållts på samma nivå än så länge (endast utomstående höjningar). Vi får se vad som görs åt tandvård o.d. Sossarna har ju lovat en tandreform de senaste tre valen nu men inte ett skit har hänt.
Trodde vi skulle slippa politiksnack efter att det konstaterades att det inte var M som höjt bilskatten, men men.. Orka skriva så mycket.
edit: Någon som vet VARFÖR just Golf IV har sådana sjuka skatter??? Dom har väl knappast extrema utsläpp liksom, blir riktigt nyfiken nu.