Volvo 940 llt B230FK trim hjälp

zippoo j.grafström
22 mars 2010 · 116 Inlägg

Marbu skrev:

zippoo skrev:

DKn skrev:

ne hittar nästan inga trim alls på 940 llt,  bara om jag vill chippa  och det vill ja inte göra, det är ju helt onödigt om jag ändå skall mappa den, eller har jag missuppfattat det helt?, för om jag chippar den så ställer den om allt för en vis bil typ original, men om jag mappar den så går dom över hela bilen och mappar det just för min bil, och ställer in allt efter jag har på den.

Varför vill du inte chippa bilen till å börja med? då får du bort laddspärren som är på 0.8 å då kan du ju ladda iaf 1.2 för det gör jag på min just nu..

finns ingen elektrisk laddspärr på volvo 940. WG styrs bara av tryck klockan.

Okej okej innan jag chippade min 940 ltt -95 så bröt den vid 0.8 och med chippet i bryter den inte ;S

tänk inte i onödan..
Sharky
22 mars 2010 · 10 287 Inlägg

Den elektroniska laddtrycksspärren är ett gränsvärde för signalen från LMM vid ca 3000 rpm. Den får inte gå över ett visst värde för då bryter den bränslet vilket brukar bli som att slå pannan i rutan.
Vissa chip tar bort detta gränsvärde, vissa inte.

/Göran

zippoo skrev:
Okej okej innan jag chippade min 940 ltt -95 så bröt den vid 0.8 och med chippet i bryter den inte ;S

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
sawander
28 december 2010 · 214 Inlägg

vilket chip tror ni jag ska ha om jag ha tb-58 turbo och 3"lmm och bosch 968 spridare (länk)smile
och vilka hk får man då?

Volvo 940 (1996)
Volvo 240 "jubileums modell" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang