3474
Sök

Volvo 740 - 87 onormalt hög tomgång

70 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
Tjenare, har en 740 87a med B230E (mek inspr) som går högt på tomgången, den ligger mellan 2500-3000 varv när man startar och trots att bilen är varm så vill den inte gå ner... har kollat gaswiren men den är som den ska, så antar att det är någon givare lr dylikt trams som spökar.. kan tillägga att bensinpumparna är kopplade så man slår på dom med en knapp manuellt, om det skulle ha någon betydelse...

Någon som har liknande problem eller har någon teori vart felet kan ligga? smile

473 Inlägg
28 december 2010
att du slår på pumpen med en knapp ska inte ha någon betydelse mig vetligen
där emot så skulle jag kolla om du har fel på någon vacumslang som inte sitter där den ska eller läcker testa med startgas på alla slangar så märker du ev läckor .

8 Inlägg
30 december 2010
har exakt samma problem me min gle. har också en knapp till min bränslepump wink har bytt tomgångsregulatorn men hjälpte inte helle.. sen va de en polare som sa att de troligtvis e tempgivarn som krånglar. har själv inte hunnit byta den men prova me o byta den.. den sitter ju i blocket under insuget.. en 19 bult me en svart kontakt på..

1 298 Inlägg
30 december 2010
B230E med mekaniskt insprut är lite mer känsliga för läckage i vakuumslangar och insug än vad de andra B230 är. Så kolla över alla slangar och dylikt. Kolla också insugspackningen som ger sig ibland. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Sök